دانستنی ها

با این غذاها بدن خود را خنک نگه دارید

مصرف برخی مواد غذایی به شما کمک می کند دمای بدن خود را کاهش دهید و در این فصل خنک بمانید.

به گزارش همشهری آنلاین، با فرا رسیدن روزهای گرم سال احتمال گرمازدگی به دلیل افزایش دمای بدن بیشتر می شود. در کنار تمام توصیه ها برای جلوگیری از گرمازدگی، مصرف برخی مواد غذایی به کاهش دمای بدن و خنک ماندن در این فصل کمک می کند.

مصرف برخی مواد غذایی که می تواند بدن را خنک کند در تابستان توصیه می شود.

هندوانه میوه ای سرشار از آب است و در کاهش حرارت و دمای بدن بسیار موثر است. آب موجود در این میوه بدن را مرطوب و خنک نگه می دارد.

مصرف روزانه یک عدد خیار در ماه های تابستان برای کاهش دمای بدن توصیه می شود. بهتر است پوست خیار را با دقت بشویید، در غیر این صورت سعی کنید خیار را با پوست بخورید.

نعناع تاثیر زیادی در کاهش دمای بدن دارد. می توانید از برگ نعناع سبز در وعده های غذایی و سالاد استفاده کنید. البته استفاده از آب یا شربت نعناع نیز یک راه مفید برای جلوگیری از گرمازدگی است.

در میان سبزیجات، تربچه منبع غنی ویتامین C است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند بدن شما را خنک کند. تربچه ضد التهاب است و ترکیب آن با ماست آن را به یکی از غذاهای خنک تابستانی تبدیل می کند.

برخی از دانه های خوراکی می توانند در کاهش دمای بدن در تابستان موثر باشند. می توانید دانه های کنجد را به یک لیوان آب اضافه کنید یا با خیساندن دانه های رازیانه در آب بنوشید.

نوشیدن آب نارگیل یک پیشنهاد خوشمزه برای رهایی از کم آبی و خنک شدن بدن است. این نوشیدنی در صورت گرمازدگی به سرعت بدن شما را خنک می کند.

شاید باورتان نشود، اما کشک یکی از غذاهای خنک کننده بدن و البته منبع غنی از کلسیم و ویتامین است. می توانید از پنیر مایع در غذا استفاده کنید یا انواع خشک آن را به عنوان میان وعده حمل کنید.

اگرچه فلفل سبز طعمی تند دارد، اما مصرف آن در تابستان به کاهش دمای بدن شما کمک می کند. فلفل با افزایش دما باعث می شود بدن احساس بهتری داشته باشد. به همین دلیل، مکانیسم های خنک کننده بدن به سرعت وارد عمل می شوند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا