اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

در این صحنه یک حمله موشکی صورت گرفته است

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه خبر توضیحاتی پیرامون جزئیات ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ارائه کرد.

 

به گزارش فارس، سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: نکته‌ای که در رابطه با شخصیت شهید هنیه مطرح است این است که این شهید بزرگوار به عنوان یک شخصیت مذهبی، معتقد و معنوی در فلسطین شناخته می شود.

 

وی در ادامه گفت: این موضوع تا حدی است که برخی از افرادی که در نزدیکی ماجرا بوده اند می‌گویند شهید هنیه مشغول نماز شب بوده و محافظ نزدیکش هم وقتی او را پیدا می‌کنند قرآنی بر روی صورتش بوده و مشغول قرآن خواندن بوده است.

 

زارعی افزود: رژیم صهیونیستی چند مدت قبل هم گفته بود که در قطر یا ترکیه می‌توانیم هنیه را از بین ببریم و به دنبال ترور این مرد بزرگ بودند. اسرائیلی‌ها با توجه به وضعیت‌هایی که در اختیار خود این دو شهید بزرگوار بود، [توانستند] ردیابی بکنند و شناسایی بکنند و این فاجعه بزرگ را رقم بزنند و از این جهت یک خسارتی به فلسطین و جبهه مقاومت وارد شد.

 

زارعی خاطرنشان کرد: وقتی چنین صحنه‌ای و فاجعه‌ای رخ می‌دهد بازار شایعه‌سازی داغ می‌شود کسانی که هیچ اطلاعی ندارند که اصلاً صحنه عملیات چه بوده است شروع می‌کنند به مشابهت سازی‌ها و دروغ‌سازی‌ها که وجود خارجی ندارد.

 

وی افزود: در این صحنه یک حمله موشکی صورت گرفته و این حمله موشکی با سوار شدن روی نقطه ضعف‌های امنیتی طعمه این عملیات صورت گرفته است و فاجعه این چنینی رخ داده است. این اتفاق را نمی‌شود به دستگاه امتحان پس داده پر ابهت امنیتی ایران ربط داد و ما در صحنه‌های مختلف اقتدار نیروهای امنیتی و دفاعی ایران را دیده‌ایم.

 

زارعی در ادامه گفت: این‌ها به یک نقطه‌ای در تهران حمله کردند و رهبر انقلاب در پیامی که در رابطه با این موضوع اشاره کردند گفتند که حتماً در این زمینه پاسخ قاطع داده خواهد شد خوب این‌ها اگر می‌توانند جلوی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی را بگیرند.

 

او تصریح کرد: اسرائیلی‌ها در این صحنه به صورت عکس‌العملی ظاهر شدند ما در سطح منطقه چه می‌بینید از مرزهای شرقی ما تا مرزهای مدیترانه و تا آفریقا نیروهای مقاومت مشغول فعالیت هستند، و این جنایت یک پاسخ عکس‌العملی بود. این جنایت حتماً با واکنش‌هایی روبرو خواهد شد که نه برای رژیم صهیونیستی خوشایند خواهد بود و نه برای آمریکایی که پشتیبان این جنایت‌ها هستند خوشایند خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: اتفاق و جنایتی که دیشب در تهران اتفاق افتاد بدون حمایت آمریکا و پایگاهی که در حریر و در عین الاسد و در دمشق در کشور سوریه وجود رد توسط آمریکایی‌ها امکان‌پذیر نبوده است.

 

زارعی عنوان کرد: ما مسئول اول این حادثه را آمریکایی‌ها می‌دانیم چرا که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست چنین عملیاتی را انجام دهد کما اینکه در جنگ غزه هم اسرائیلی‌ها علی‌رغم حمایت آمریکا نتوانستند کاری انجام بدهند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا