اخبار روز

در آینده صدها میلیون نفر صاحب عینک هوش مصنوعی 300 دلاری خواهند شد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در کنفرانس اخیر پیش بینی کرد که عینک های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به محصولی پرکاربرد در آینده تبدیل خواهند شد. او می گوید که در آینده شاهد یک جفت عینک هوشمند کامل خواهیم بود که قیمتی در حدود 300 دلار خواهد داشت.

به گزارش دیجیاتو، مارک زاکربرگ در گفتگو با جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در کنفرانس SIGGRAPH، آینده ای را پیش بینی کرد که در آن بیشتر ما از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد. او به ویژه به رونق آینده در عینک های داده اشاره کرد.

پیش بینی مارک زاکربرگ در مورد عینک هوشمند

زاکربرگ به هوانگ گفت: «من فکر می‌کنم در نهایت شما با طیف وسیعی از عینک‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت و سطوح مختلف فناوری مواجه خواهید شد.

وی همچنین به عینک متا اشاره کرد و افزود:

بر اساس آنچه که اکنون با عینک RayBan Meta می بینیم، تخمین می زنم که با 300 دلار، ده ها میلیون یا صدها میلیون نفر یک جفت عینک هوش مصنوعی بدون نمایشگر خواهند داشت و شما هوش مصنوعی فوق العاده تعاملی خواهید داشت که با آن شما می توانید صحبت کنید.”

متا عینک هوشمند خود را در سال 2021 با همکاری برند Ray-Ban روانه بازار کرد. مدتی پیش این شرکت با انتشار آپدیتی به کاربران این عینک اجازه داد مستقیماً به اینستاگرام استوری ارسال کنند.

زاکربرگ همچنین در SIGGRAPH گفت که این شرکت در حال کار بر روی نسل بعدی عینک های هوشمند است که به گفته او طراحی زیبایی خواهد داشت. در واقع هدف مدیرعامل متا ساخت عینک هایی با فرم فاکتور زیبا و تجهیز آن به فناوری های مختلف است.

البته متا تنها شرکتی نیست که روی توسعه عینک های هوشمند پیشرفته کار می کند. اسنپ ​​عینک های واقعیت افزوده را توسعه داده است و گوگل از سال 2013 روی مدل های مختلف عینک هوشمند کار می کند.

در حالی که عینک هوشمند گوگل یک شکست تجاری بود، پیشرفت های اخیر این شرکت در زمینه هوش مصنوعی گمانه زنی ها را در مورد نسل بعدی عینک های هوشمند افزایش داده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا