اخبار روز

خوشه پروین; حقایقی در مورد خوشه ستاره ای هفت خواهر (+ عکس)

تغییرات در خوشه پروین

نمی توان هر شب تغییرات خوشه پروین را در مقیاس انسانی مشاهده کرد. اما این خوشه در حال تغییر است. این توده تنها حدود 100 میلیون سال قدمت دارد. این سن در مقیاس کهکشان راه شیری خیلی قدیمی نیست. این خوشه ستاره ای به تدریج ستاره های خود را در طی صدها میلیون سال از دست می دهد. برخی از ستارگان به پایان عمر خود می رسند و می میرند، در حالی که برخی دیگر از خوشه منحرف شده و به طور کامل ناپدید می شوند.

تقویم خوشه ای پروین

بسیاری از فرهنگ های مختلف از ظاهر و مکان خوشه پروین به عنوان تقویم استفاده کرده اند. در یونان باستان و مدیترانه، اولین ظهور ستارگان پروین قبل از طلوع خورشید، فصل دریانوردی را رقم زد. نام لاتین Pleiades احتمالا از کلمه یونانی “ملوان” گرفته شده است.

حتی تعطیلات امروز، هالووین، احتمالاً مربوط به خوشه پروین است. بسیاری از مردم بر این باورند که هالووین تا حدودی از جشن باستانی سامهین گرفته شده است که توسط سلت ها و درویدهای جزایر بریتانیا جشن گرفته می شود. این مردم باستان زمانی را دیدند که ستارگان پروین به بالاترین نقطه خود در آسمان نیمه شب رسیدند که در حوالی هالووین اتفاق افتاد. آنها معتقد بودند که این ستاره ها نشانه ای از مرز نازک بین دنیای زندگی و دنیای مرگ هستند.

اساطیر خوشه پروین

هفت ستاره درخشان خوشه پروین، هفت دختر اطلس، ایزد تیتان، و پلیون، پوره اقیانوس ها هستند. در طول یک جنگ باستانی، اطلس علیه زئوس، پادشاه خدایان، شورش می کند و دشمن خود را محکوم می کند که آسمان را برای همیشه بر دوش خود حمل کند. خواهران آنقدر غمگین بودند که زئوس به آنها اجازه داد تا جایی در آسمان نزدیک پدرشان داشته باشند. در نسخه دیگری از داستان، زئوس خواهران را به بهشت ​​می فرستد تا از آنها در برابر شکارچی شکارچی محافظت کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا