اخبار روز

گلف مینی نمادین احتمالاً به این زودی ها بازنشسته نخواهد شد

فولکس واگن مصمم است نسل بعدی گلف را برقی کند. انتظار می رود این خودروی الکتریکی تا سال 2030 وارد بازار شود. اما آیا نسل فعلی گلف با موتور احتراقی تنها 5 سال دوام خواهد آورد؟ کای گرونیتزرئیس بخش توسعه فنی این شرکت ادعا می کند که نسل گلف Mk8 تا اواسط دهه آینده یعنی تا 11 سال عمر می کند.

به گفته گرونیتز، گلف فعلی می تواند تا سال 2035 در خط مونتاژ باقی بماند. 2035 سال از اجرایی شدن قانون ممنوعیت فروش خودروهای جدید که آلاینده های مضر را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اجرا می گذارد، می گذرد.

به گفته زومیت، خودروهای دارای موتور احتراق داخلی طبق قوانین اتحادیه اروپا قابل فروش هستند. اما تنها در صورتی که با سوخت های مصنوعی سازگار با آب و هوای خنثی باشند.

تاریخچه نسلی فولکس واگن گلف ممکن است قدیمی‌تر از آن چیزی باشد که انتظار دارید. نسل Mk8 این خودرو در سال 2019 با پلت فرم MQB عرضه شد. اما این پلتفرم همان پلتفرمی بود که در نسل Mk7 گلف در سال 2012 استفاده شد. در واقع، نسل ششم فولکس واگن گلف تنها یک فیس لیفت بزرگ از نسل قبلی بود.

نسل های Mk6 و Mk5 یکسان بودند و هر دو بر روی پلت فرم PQ35 عرضه شدند. Mk5 در سال 2003 معرفی شد و MK6 تا سال 2012 در حال تولید بود. می توان نتیجه گرفت که چرخه به روز رسانی سکوهای گلف 13 سال است. معماری MQB تنها در یک سال به این مقدار خواهد رسید.

به گفته گرونیتز، نسل Mk8 گلف پلت فرم MQB را به اوج رسانده و دلیلی برای تولید مدل جدید وجود ندارد. این نسل از فولکس واگن گلف به تازگی تحت یک فیس لیفت قرار گرفته است. اما شاید این فیس لیفت فقط یک به روز رسانی در اواسط چرخه باشد. اگر فولکس واگن واقعاً قصد دارد این خودرو را به مدت 11 سال (تا سال 2035) در خط مونتاژ نگه دارد، حداقل انتظار یک به روز رسانی بزرگ دیگر را داریم.

گرونیتز ادعا می کند که فولکس واگن ممکن است این نسل گلف را قبل از سال 2035 بازنشسته کند. پورشه (بخشی از گروه فولکس واگن) تولید مدل های ماکان و کیمن را متوقف کرده است زیرا این مدل ها با قوانین جدید امنیت سایبری اروپا مطابقت ندارند. اگر انطباق با مدل گلف پرهزینه شود، امکان توقف زودهنگام تولید این مدل وجود دارد.

با این حال، غیر معمول نیست که نسلی از فولکس واگن گلف بیش از 15 سال تولید شود. این شرکت نسل Mk1 را با نام City Golf به مدت 25 سال اداره کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا