اخبار روز

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی و اشتغال بیش از 200 نفر در کارخانه کنسانتره سولفید مس رفسنجان

تحقق با کمک صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی انجام شد.

نرخ بازدهی در معدن و صنایع وابسته بسیار بالاست و کافی است برای تقویت این بخش از بخش خصوصی سرمایه جذب شود که از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یکی اهداف اصلی خود را مشخص کرده است و می خواهد فضای امنی برای ورود سرمایه گذاران ایجاد کند.

به گزارش عصر ایران؛ خام فروشی یکی یکی از مشکلات دامنگیر بخش معدن و معدن کشور است که کارشناسان و مدیران بر آن اتفاق نظر دارند و سعی در کاهش و توقف آن دارند.

در این راستا شرکت معدنی صنعتی مس تحشرگان نوید رفسنجان به منظور جلوگیری از خام فروشی سنگ مس حدود 2000 میلیارد ریال در احداث کارخانه تولید کنسانتره سولفید مس با ظرفیت 5000 تن در سال در این شهرستان سرمایه گذاری کرده است. کرمان در رفسنجان با ارائه بیمه نامه ای بالغ بر 800 میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات با کمک صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اختصاص یافته است.

این شرکت با جمع آوری این سرمایه ها توانست برای 206 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند. شایان ذکر است قدمت این کارخانه به سال 1402 با ظرفیت تولید 5000 تن در سال می رسد. یکی یکی از نمونه های موفق عملکرد صندوق است.

به منظور دستیابی به توسعه پایدار، بر اساس ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مطابق با اهداف کلان اقتصادی کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی تشکیل شد. در بخش معدن، توسعه در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت برای سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و مدیریت و مدیریت آن سرمایه گذاری ها.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا