اخبار روز

سکوت کمیته المپیک در قبال انتقادات؛ گروه ویژه مد: ما آماده کمک بودیم

رئیس فعلی کارگروه 17 سازمان مد و لباس کشور خرداد در آن سال نامه ای به کمیته ملی المپیک برای ساماندهی لباس کاروان المپیک نوشت که این نامه بی پاسخ ماند.

گزارش چیزی لباس رژه مهرالمپیک یکی یکی از موضوعاتی است که در هفته اخیر مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است. به حدی که برخی از ورزشکاران اعزامی به کاروان از انتقادات مردم ناراحت شدند.

شبیه کارگروه سازمان مد و لباس بود یکی شاید یکی از مقصران اصلی این مشکل باشد، اما انتشار متنی از سوی سیدجید امامی دبیر سابق کارگروه سازمان مد و لباس کشور در صفحه شخصی خود باعث کاهش اعتراضات در این کارگروه و نوک پیکان انتقادات کمیته ملی المپیک ایران را نشانه رفت.

امامی نوشت: لباس رژه کاروان یکی یکی از مهمترین نمادهای هویت رسانه ای مسابقات ورزشی است. ماجرای سپردن این مهم به تنها مرجع ملی در زمینه طراحی مد و لباس، ماجرایی بسیار غم انگیز است. در این مدت خیلی دوست داشتیم یک فراخوان و همیاری سراسری داشته باشیم که به لطف نگاه انحصاری و غیرتخصصی کمیته ملی المپیک میسر نشد. آنها هیچ وقت پاسخی به کارگروه ندادند و گفتند که دو بار مستقیماً به آنها پیشنهاد ملاقات با آقای خسروی وفا داده شده اما ترتیبی نداده اند. این لباس موجود نماد بی احتیاطی و ناامیدی و نگاه ناپسند به فرهنگ و هنر است که با تجارب ارزنده کارگروه در سه سال جهاد و خدمت که از ادب آموخته ایم امید است اصلاح شود و به یادگار بماند. از مردم بی ادب .

وی همچنین در پیوست محتوای آن نوشت: لباس اعلام رژه بانوان که طرح اسلامی ایرانی خاصی ندارد.

نامه ای که امامی در صفحه خصوصی مجازی خود در تاریخ هفدهم منتشر کرد خرداد اشاره به سال 1402 است و برای محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک ایران نوشته شده است.

در این نامه آمده است؛

برادر گرامی جناب آقای محمود خسروی وفا

ریاست محترم کمیته ملی المپیک ایران

سلام؛

احتراما کارگروه سازمان مد و لباس کشور با توجه به نزدیک بودن به رویداد بین المللی بازی های المپیک پاریس، رویدادی رقابتی با موضوع طراحی لباس المپیک برای انجام وظایف قانونی محوله بر سال های گذشته تکیه دارد. و کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران در محورهای مختلف؛ لذا با توجه به اهمیت فراوان این رویداد بین المللی در تقویت اعتبار ملی و اعتبار فرهنگ غنی اسلامی ایران در بین مردم جهان، خواهشمند است جهت همکاری و حمایت همه جانبه سازمان ذیربط از این جشنواره و برای هماهنگی قوای بیشتر

این نامه با وجود اینکه امروز ریاست کارگروه را زهرا گلپایگانی بر عهده دارد تا امروز بی پاسخ مانده است. حتی پس از انتقادات فراوان به لباس کاروان المپیک، همچنان شاهد سکوت کمیته ملی المپیک ایران هستیم. امیدواریم این سکوت شکسته شود و پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان بشنویم.»

کارگروه سازمان مد و لباس کشور اعلام کرد که به دلیل آشنایی با طراحان مد و لباس و تخصص در این زمینه می توانست به کمیته ملی المپیک ایران کمک کند، اما کمیته ملی المپیک ایران از پاسخگویی به این بازیکن وقت خودداری کرد. نامه به پاسخ رئیس کارگروه سازمان مد و لباس کشور.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا