اخبار روز سینما جهان

بهترین فیلم‌های کره‌ای با بازی «چویی سولی»؛ از ۹ سالگی تا ۲۵ سالگی

مرگ نابهنگام سالی در سن 25 سالگی در سال 2019 نه تنها برای جامعه کره یک شوک بود، بلکه خبری تکان دهنده برای طرفداران صنعت سرگرمی کره در سراسر جهان بود. سالی به عنوان بازیگر و خواننده کی پاپ فراتر از مرزهای کره شناخته می شد. علت مرگ وی خودکشی اعلام شد و بسیاری آن را مزاحمت اینترنتی و نظرات منفی در شبکه های اجتماعی می دانند. یکی یکی از عوامل مهم در وضعیت روحی نامطلوب سولی.

به گزارش فرادید، سلی فعالیت حرفه ای خود را از بازیگری کودک آغاز کرد و اولین بازی خود را در سریال «افسانه سودانگ» بازی کرد. در سال های بعد با حضور در سریال های «تعطیلات» و «زیبا باش» بیشتر شناخته شد. آخرین حضور او در یک سریال تلویزیونی نقش مهمان در سریال موفق هتل دل لونا بود. در اینجا لیستی از فیلم ها و سریال های Soli آورده شده است.

1. افسانه سودانگ (2005)

سودانگ یک فرد عادی است که به عنوان تکنسین در یک مدرسه معتبر در پادشاهی باکجه آموزش دیده است. اما زندگی او در آستانه یک تغییر خارق العاده است. او با شاهزاده سون هوا (با بازی سالی) از پادشاهی رقیب شیلا آشنا شده و عاشق او می شود. سودانگ همچنین دارای رازی است که می تواند سرنوشت پادشاهی باکجه را تغییر دهد، اما کسانی هستند که می خواهند او را به دلیل رازهایی که در اختیار دارد نابود کنند.

2. معجزه یک احمق بخشنده (2008)

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با بازی

این فیلم درباره دختری به نام جی هو است. او یک نوازنده پیانو است، اما پس از تحمل یک ترس شدید صحنه، نمی تواند کار خود را از سر بگیرد. او به زادگاهش برمی گردد و با همکلاسی قدیمی خود سئونگ ریونگ ملاقات می کند. سالی در این فیلم نقش شخصیت جی هو را در کودکی بازی می کند.

3. به زیبایی شما (2012)

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با بازی

سالی در این سریال نقش دختری به نام گو جائه هی را بازی می کند که از کره به آمریکا مهاجرت کرده است. او در مدرسه به دلیل ظاهرش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و تقریباً تصمیم می گیرد درس را رها کند. یک روز از تلویزیون مسابقه دوومیدانی را تماشا می کند و مجذوب می شود یکی یکی از شرکت کنندگان در پرش ارتفاع، کانگ ته جون (با بازی چوی مین هو) است. او در نهایت به کره نقل مکان می کند تا در همان مدرسه ته جون تحصیل کند. اما یک نکته وجود دارد: ته جون در یک دبیرستان پسرانه به نام جینی درس می‌خواند، بنابراین گوجه هی موهایش را کوتاه می‌کند و خودش را به عنوان یک پسر می‌گذراند تا بتواند وارد مدرسه شود.

4. دزدان دریایی (2014)

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با بازی

در آستانه تأسیس سلسله چوسون، یک نهنگ مهر دولت امپراتور مینگ را که توسط فرستادگان چینی به چوسون آورده شده بود، می بلعد. با تعیین یک جایزه بزرگ برای کسی که مهر برای بازگرداندن سلطنت، گروهی از دزدان دریایی به رهبری جانگ سا جونگ برای شکار نهنگ به دریا می روند. اما خیلی زود با یئو وول، کاپیتان زن دزدان دریایی درگیر می شوند و ماجراجویی غیرمنتظره ای آغاز می شود. سولی در این نقش سینمایی یکی دزدان دریایی بازی می کند.

5. هتل دل لونا (2019)

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با بازی

این سریال شاهد آخرین نقش سالی بود. داستان این سریال درباره هتلی عجیب است که توسط جانگ من وول اداره می شود. او 1300 سال است که به دلیل اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده مجبور به اداره این هتل شده است. نکته خاص این هتل این است که مهمانان آن ارواح هستند که قبل از رفتن به دنیای آخرت مدتی در آنجا اقامت می کنند. سالی در قسمت دهم این سریال نقش مهمان داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا