اخبار روز

هشدار به تهرانی ها از پنجشنبه تا یکشنبه مراقب باشید

سازمان هواشناسی استان تهران اخطار زرد صادر کرد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از عصر پنجشنبه تا شنبه (11 تا 14 مردادماه) وزش باد شدید گاهی اوقات بسیار شدید همراه با خیزش گرد و غبار به ویژه کاهش موقت دید و کیفیت هوا خواهد بود. بعدازظهر و شب در نیمه غربی و جنوبی استان تهران پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید گاهی بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان هشدار داد.

در این شرایط آب و هوایی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع زیاد و آسیب رساندن به سازه های موقتی مانند داربست و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها وجود دارد. علاوه بر این، خطر شکسته شدن درختان و نهال‌های کهنسال در مناطقی که گرد و غبار و گاهاً گرد و غبار از استان‌های همجوار پخش می‌شود و بدتر شدن کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید وجود دارد. وزش بادهای موقتی شدید تا بسیار شدید در ارتفاعات دور پیش بینی نمی شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه می‌کند در تردد جاده‌ای با احتیاط، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، پرهیز از پرواز با گلایدر، هواپیمای سبک و هلیکوپتر خودداری کنید. و اینکه رانندگی و توقف در کنار درختان و سازه های ناتمام، تقویت پوشش گلخانه ها، جلوگیری از سمپاشی یا محلول پاشی باغات و مزارع در شرایط وزش باد و رعایت احتیاط در انجام کارهای ساختمانی.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد گرم ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (20 مردادماه) صاف تا نیمه ابری و غبار رقیق، وزش باد در بعدازظهر شدیدتر، کمینه دمای 24 و حداکثر 38 درجه سانتیگراد و روز جمعه (21 مرداد) وزش باد. خواهد بود آن را نیز انجام دهید صاف تا نیمه ابری با وزش باد تا چند ساعت دیگر. وزش باد در بعدازظهر با حداقل دمای 24 و حداکثر 38 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی در حال وقوع است که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای یک پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا