اخبار روز

شهادت اسماعیل هانیه زخم عمیقی بر پیکر همه آزادگان و عدالت خواهان جهان وارد کرد.


به گزارش مانیبان به نقل از اشکودا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: صبح امروز ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس توسط رژیم صهیونیستی و شهادت او و یارانش در تهران، قلب آزادی خواهان جهان را جریحه دار کرد.»

این جنایت اسفناک نه تنها نشانه از دست دادن رهبر برجسته ملت فلسطین بود، بلکه زخم عمیقی بر پیکر همه آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان وارد کرد.

این اقدام رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم دولتی و یکی از زشت ترین اشکال نقض حقوق بشر در جهان معاصر است. این اقدام که برای ایجاد رعب و وحشت و سرکوب جنبش مقاومت اسلامی فلسطین انجام شد، نه تنها یک محکومیت اخلاقی، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است.

تروریسم دولتی تهدیدی بزرگ برای حقوق بشر و عدالت جهانی است و هرگونه توجیهی برای این اعمال وحشیانه غیرقابل قبول است. تروریسم دولتی نه تنها منجر به تشدید خشونت و نفرت در جوامع می شود، بلکه صلح و ثبات جهانی را نیز تهدید می کند.

امروز جامعه جهانی باید تروریسم دولتی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کند و برای حفظ حقوق و آزادی های اولیه انسان ها متحد شود، زیرا مبارزه با این جنایات شنیع نه تنها یک وظیفه اخلاقی بلکه یک ضرورت برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

امروز لازم است کانون های وکلای جهان به عنوان منادیان صلح و حقوق بشر، ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی با شهادت اسماعیل هنیه و افشای این اقدام وحشیانه، در شفاف سازی اقدامات حقوقی در این خصوص وارد شوند. اقدام وحشیانه در دستور کار است.

در این راستا اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به نمایندگی از کانون های وکلای سراسر کشور ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی، با تمام قوا و همدلی آماده است تا به عدالت و حقوق بشر پایبند باشد. و با همکاری دولت جمهوری اسلامی به هر طریق و با استفاده از ظرفیت های بین المللی این اقدام مجرمانه را در مجامع حقوقی بین المللی از جمله دیوان بین المللی دادگستری پیگیری کند.»


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا