اخبار روز

22 نشانه ای که خیانت همسرتان را ثابت می کند!

اخیرا متوجه رفتار مشکوک همسرتان شده اید. قبض هایی که هیچ توضیحی برای آن ها وجود ندارد، ترافیک ناگهانی، حجم کاری بی سابقه و انواع دروغ ها؟! آیا در صدایی که می دهید به جای «بله» معمولی «بله» می شنوید؟ نشانه ها خبر خوبی ندارند، نشانه ها مهم هستند اما نهایی نیستند. هوشیار باشید و سعی کنید وضعیت را روشن کنید.

اما طبق گزارش سواد زاید، چگونه می توان مطمئن شد که این خیانت است؟ چگونه می توان چنین قضاوت روشنی داشت؟ با ما بمان؛ در اینجا 22 نشانه وجود دارد. اگر متوجه این علائم در همسرتان شدید، هوشیار باشید و فکر کنید.

لطفا هوشیار باشید؛ افراد و روابط متفاوت هستند. برای همه نمی توان نسخه تجویز کرد. این شما هستید که همسرتان را بر اساس آنچه می دانید قضاوت می کنید. این قضاوت را بر اساس اعتماد قرار دهید و با هدف نجات زندگی زناشویی خود خوش بینانه پیش بروید.

هیچ علامتی قطعی نیست. هر رابطه ای لحن خاص خود را دارد. آنچه ممکن است در یک مورد نشانه خیانت و خیانت باشد در مورد دیگر رفتار عادی تلقی شود. علاوه بر این، انواع مختلفی از بی وفایی وجود دارد که به نوبه خود به شکل های مختلف ظاهر می شود.

به طور کلی، علائم بسیار مبهم هستند و ممکن است اشتباه تفسیر شوند. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که این علائم را به عنوان شواهد قطعی در نظر نگیرید.

دکتر متخصص روابط در کتاب خود “علم زوج ها و خانواده درمانی” (2018). جان گاتمن نکته جالبی دارد: قبل از اینکه نگران خیانت احتمالی باشید، روی چگونگی پیش رفتن رابطه تمرکز کنید. این شاخصی است که باید بررسی شود.

نشانه های خیانت در یک رابطه عاطفی

1- شریک زندگی شما به طرز مشکوکی از تلفن همراه خود استفاده می کند.

اگر شریک زندگی شما بیش از حد در مورد تلفن همراه خود رازدار است، رمز عبور خود را مرتباً تغییر می دهد و در حین استفاده از آن جلوگیری می کند که صفحه گوشی خود را ببیند، احتمال خیانت وجود دارد.

در چنین مواردی، استفاده از تلفن همراه افزایش می‌یابد و شریک زندگی شما در مکان‌هایی که قبلاً این کار را نمی‌کرد، مانند حمام، شروع به استفاده از آن می‌کند. همچنین ممکن است با دریافت پیام در حضور شما کمی عصبی یا آزرده شوند و اتاق را ترک کنند تا به تماس ها پاسخ دهند.

2- اخیراً علاقه زیادی به شما نشان نمی دهد.

شریک زندگی تان اخیراً شما را از برنامه ها، رویدادها یا جلسات با دوستان یا همکارانتان کنار گذاشته است. قبل از آن، همیشه تعطیلات آخر هفته را با هم برنامه ریزی می کردید. اما حالا بهانه هایی برای گذراندن وقت بدون شما یا در جاهای دیگر و با افراد دیگر پیدا می کند.

3- زمان حضور او در محل کار یا منزل تغییر کرده و نامنظم شده است.

شریک زندگی شما زودتر از موعد کار را ترک می کند، دیرتر از حد معمول و بدون توضیح قانع کننده به خانه می آید.

4- رابطه جنسی او با شما تغییر کرده است و عموما تمایل کمتری به بودن با شما نشان می دهد.

مشکوک بودن به اینکه همسرتان به شما خیانت می کند یک مشکل جدی است. راه برای فهمیدن این است که ببینید او چقدر از نظر جنسی به شما علاقه مند است و چگونه در تخت دو نفره شما با شما رفتار می کند. کاهش علاقه جنسی او به شما ممکن است به دلیل رضایت جنسی او از شخص دیگری باشد.

5- هزینه ها و قبوض است که توضیحی برای آن ها وجود ندارد.

گاهی اوقات متوجه می شوید که برای هتل، رستوران یا مکان تفریحی که بازدید نکرده اید کارتی کشیده شده است. یا همسر شما موظف به پرداختی بوده که پرداخت نکرده است و احتمالاً پول او در جای دیگری خرج شده است.

6- مدام جلوی آینه به ظاهرش نگاه می کند و نگران ظاهرش است که قبلا این کار را نمی کرد.

او همیشه قبل از خروج از خانه وقت خود را با بوی خوش، مراقبت از لباس و مدل موهایش می گذراند.

7- از شما فاصله گرفت.

او بدون دلیل از نظر عاطفی از شما فاصله می گیرد. آنها در مورد کارهای روزمره، افکار یا احساساتشان چیزی به شما نمی گویند. همچنین ممکن است متوجه کاهش مکالمات عمیق تر و افزایش مکالمات سطحی شوید. او دیگر مانند گذشته به احساسات و نیازهای شما اهمیت نمی دهد.

گاهی اوقات چیزهای عجیب و غریبی در ماشین یا خانه خود پیدا می کنید (لباس، لوازم آرایشی و غیره). همچنین ممکن است جواهرات، کلیدها یا یادداشت هایی پیدا کنید که نمی شناسید و شریک زندگی تان نمی تواند توضیح دهد. لمس رژ لب روی لباسش یا عطری متفاوت از آنچه که معمولا می پوشد.

9- دوستانتان شریک زندگی شما را با شخص دیگری دیدند.

دوستان، خانواده، همسایگان یا همکاران به شما می گویند که شریک زندگی شما را در یک موقعیت خاص با شخص دیگری دیده اند!

10- اشتیاق غیرمعمول و غیرمنتظره ای دارد.

همسرت خیلی خوشحال و مشتاق است بدون اینکه شما حتی از آن آگاه باشید. او انرژی بیشتری دارد، روحیه اش تغییر کرده و بیشتر لبخند می زند.

11- زمان زیادی را به صورت آنلاین و بیشتر در چت می گذراند.

12- سرگرمی های جدیدی پیدا می کند و از چیزهای جدید لذت می برد.

سرگرمی های جدیدی که او قبلاً هیچ علاقه ای به آنها نشان نداده است ممکن است به دلیل نفوذ شخص ثالث باشد. شرکت در این سرگرمی ها می تواند فرصتی برای ملاقات با فرد جدیدی باشد.

13- ترجیح می دهد بدون شما بیرون برود.

او دیگر از بودن در کنار شما لذت نمی برد و ترجیح می دهد تنها بیرون برود. او بهانه های مختلفی برای تنها گذاشتن خانه پیدا می کند.

14- حالش عوض شده.

زمانی که خلق و خوی همسرتان به طور ناگهانی و بدون دلیل تغییر می کند. او در لحظه غمگین می شود، بلافاصله بی قرار و نگران می شود، احتمالاً ذهنش جایی مشغول است. اکثر مردم بسته به شرایط زندگی خود نوسانات خلقی را تجربه می کنند. در اینجا مجددا تاکید می کنیم که این علائم قطعی نیستند و می توانند دلایل زیادی داشته باشند.
پس مراقب باشید و تمام شرایط و شناختی که در مورد همسرتان دارید را در نظر بگیرید.

15- رابطه عاطفی او با شما تغییر کرده است.

یک رابطه عاطفی فقط شامل رابطه جنسی نیست. اگر همسرتان احساسات و عاطفه خود را نسبت به شما تغییر داده باشد، کمتر به شما توجه خواهد کرد. انگار تو وجود نداشتی او حساسیت کمتری دارد، محبت خاصی از او احساس نمی‌کنید، برنامه‌ها را با هم لغو می‌کند، در طول روز پیام نمی‌فرستد و زنگ نمی‌زند (که قبلاً چند بار انجام داده است)، یک بار هم نیست، حالش چطور است؟ می پرسد: نه، برایش مهم نیست روزت را چگونه گذراندی. حواس پرت و بی دقت؛ همه اینها نشان دهنده تغییر در روابط عاطفی شما و همسرتان است. و شما باید نسبت به آن حساس باشید.

16- رابطه آنها با یکدیگر نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است.

طبق مطالعه ای که در Frontiers Psychology منتشر شده است، رابطه و تعامل دو نفر به خصوص یک زوج عاطفی همه چیز را نشان می دهد. این چارچوبی است که همه چیز را پوشش می دهد. اگر موارد زیر را در رابطه خود مشاهده کردید:

شریک زندگی شما از صحبت کردن با شما اجتناب می کند.

هیچ تعاملی با شما در فضای مجازی ندارد. مثلا حداقل روزی چند بار استیکر میفرستاد ولی دیگه نه.

از تماس چشمی با شما اجتناب می کند.

اگر سعی کنید با او تماس فیزیکی برقرار کنید، مثلاً دستش را بگیرید، عصبی و بی قرار می شود.

دراز می کشد و آسمان و ریسمان را به هم می بافد.

سعی کنید دلیل این رفتار را پیدا کنید. رفتارهایی که قبلا وجود نداشت.

17- اخیراً دفاعی شده است.

تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات جنسی نشان می دهد که وقتی تمایلات عاطفی و عاشقانه یک زوج کاهش می یابد، وقتی شخص سومی درگیر می شود و بوی خیانت مشهود می شود، اکثر زوج ها در حالت تدافعی قرار می گیرند و در هر شرایطی آماده دفاع از خود هستند.

شما یک سوال ساده می‌پرسید، اما همسرتان بی‌خیال می‌شود و با عصبانیت جواب شما را می‌دهد، انگار منتظر حمله شماست.

18- احساسات و نگرانی های شما را مسخره می کند و اغلب به شما انگ بدبینی یا بی اعتمادی می زند.

اگر حس کردید که پای کسی وسط است و رفتار همسرتان تغییر کرده است، به شما می گوید: «تو خیلی بدبین هستی». طوری با شما رفتار می کند که احساس بدی به شما دست می دهد. او اغلب مکالمه شما را قطع می کند و اینگونه به پایان می رساند: «بابا، نگران نباش! اینقدر به من وابسته نشو، اینجا بشین و برای خودت خیال پردازی میکنی»!!

19- ناگهان ناپدید می شود.

او هر چند دقیقه یک بار وقتی دیر می‌آمد برای شما پیام می‌فرستاد. حالا اگر سر خود را بچرخانید می بینید که مانند یک روح نامرئی است. همینطور که برمیگرده مثل اینکه خسته شده رفتار میکنه: گیر نکن من رفتم هوا بخورم! بزار تو حال خودم باشم!”.

20- از به کار بردن کلمه یا ژست عاشقانه خودداری کنید.

جای تعجب نیست، دعوتی برای شام یا سفر دو نفره وجود ندارد. اخیراً او تمایلی به پاسخگویی ندارد حتی وقتی نامش را صدا می زنند. کلمات او قبلاً این بود: «عزیزم. عزیزم”.

21- دوستان و همکاران جدیدی پیدا کرده است که شما را به آنها معرفی نمی کند.
وقتی درباره دوستان جدیدش صحبت می کند، از او می خواهید که آنها را برای شام به خانه اش دعوت کند تا شما هم با آنها آشنا شوید، اما او همیشه از این کار اجتناب می کند و نمی خواهد.

22- از فرافکنی به عنوان مکانیزم دفاعی استفاده می کند.

فرافکنی یک مکانیسم روانی تا حدودی پیچیده است. کسی که به شما خیانت می کند ممکن است شما را به مخفی کردن چیزی یا رفتار متفاوت متهم کند.
انگار داره یه قدم جلو میره تا عقب نشه. مثلاً به شما می گوید: «کی زنگ زد، جواب دادی؟»

آنها می دانند که کنار آمدن با کسی که خیانت می کند آسان نیست و البته سخت تر است که حقیقت را از زبان خودشان کشف کنند. اما مهم است که فضایی برای صحبت با شریک زندگی خود پیدا کنید. سعی کنید این کار را در یک مکان عمومی انجام ندهید، بلکه در یک مکان خصوصی که تنها، امن و ساکت هستید، انجام دهید.

آنچه را که احساس می کنید بدون اتهام زدن بگویید: روی احساسات خود تمرکز کنید، اما بدون مدرک اتهام نزنید. ممکن است بگویید: “در چند هفته گذشته احساس عدم اطمینان و عدم اطمینان زیادی داشتم و می خواهم در مورد آن صحبت کنم و از دادن اطلاعات نامربوط و انحراف از موضوع اصلی خودداری کنید.”

دلایل خود را بیان کنید: با آرامش و احترام توضیح دهید که چرا چنین احساسی دارید. به عنوان مثال، می توانید چیزی شبیه این بگویید: “من این احساس را دارم زیرا متوجه شده ام که اخیراً توجه زیادی به من نکرده اید.”

گوش دادن فعال: به طرف مقابل اجازه دهید دیدگاه خود را بیان کند و برای شما توضیح دهد که چه اتفاقی در حال وقوع است.

از سوء ظن خود دفاع کنید: اگر توضیحات او متناقض است و شک های بیشتری را ایجاد می کند، دوباره اصرار کنید و ناهماهنگی توضیحات او را نشان دهید. در این مورد، می توانید بگویید: “صداقت و اعتماد برای من ضروری است، بنابراین اگر اکنون با من صادق باشید، لحن خود را آرام و جدی نگه دارید.”

برای تصمیم خود حد و مرز و عواقب تعیین کنید: در راستای نکته فوق می توانید حد و مرز و نتیجه ای تعیین کنید، مثلاً: «تو می دانی که اگر به من خیانت کنی و به من اعتراف کنی، هستم». آماده برای دادن یکی به تو “می‌خواهم فرصت دیگری به تو بدهم، اما اگر به من نگویی و بفهمم حقیقت را پنهان می‌کنی، تصمیم دیگری می‌گیرم و فرصتی وجود ندارد.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا