دانستنی هاعمومی

محافظت از سنگ قبر در برابر ضربه و خراش

برخلاف تصور بسیاری از افراد، سنگ قبر نیز نیاز به مراقبت داشته و در صورت عدم توجه به آن، ممکن است تحت تاثیر عوامل محیطی، ضربه یا خراش های بسیاری بر روی آن وارد شود. بهترین و کم هزینه ترین روش برای محافظت از سنگ قبر استفاده از کاورهایی است که امروزه به بازار معرفی شده اند و قابلیت آن را دارند تا در برابر تمامی عوامل محیطی و جوی، یک محافظت بسیار قوی ایجاد کنند. از آنجایی که خرید محافظ سنگ قبر، امر بسیار تخصصی است، در این مقاله قصد داریم برای شما آن را به صورت موشکفانه بررسی کرده و کمک کنیم بهترین مورد را برای مزار عزیزان خود، خریداری کنید.

کاور سنگ قبر یا محافظ سنگ مزار

ایلنا: کاور سنگ قبر یا محافظ سنگ مزار، یک پوشش محافظ است که بر روی سنگ قبر نصب می‌شود تا آن را در برابر تأثیرات مخرب محیطی نظیر باران، باد، برف، آفتاب و دیگر عوامل جوی محافظت کند. این کاورها از مواد متنوعی نظیر فلز، پلاستیک یا چوب ساخته می‌شوند و با اندازه‌گیری دقیق ابعاد سنگ مزار، بر روی آن نصب می‌گردند. هدف اصلی این کاورها، حفظ حالت و زیبایی سنگ قبر است تا به عنوان نمادی مقدس و یادبودی برای عزیزان فقید، بهترین شکل ممکن را حفظ کنند.

اهمیت استفاده از کاورهای سنگ قبر

هزینه نگهداری و بازسازی سنگ‌های قبر روز به روز، در حال افزایش است و بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی هستند که کیفیت و زیبایی سنگ قبر عزیزان خود را حفظ کنند. با توجه به تنوع سنگ‌های موجود در بازار که هر کدام قیمت مختلفی دارند، استفاده از کاورهای سنگ می‌تواند راه حلی مناسب برای کاهش هزینه‌های نگهداری باشد. این کاورها در انواع مختلفی نظیر فلز، پلاستیک یا چوب ساخته می‌شوند و با اندازه‌گیری دقیق ابعاد سنگ مزار، بر روی آنها نصب می‌شوند. هدف اصلی از استفاده از کاورهای سنگ قبر، حفظ سنگ از تأثیرات مخرب مانند آب، شن، خاک و ترکیدگی سنگ است تا به عنوان یک نماد مقدس و یادبودی برای عزیزان فقید، همیشه در بهترین شرایط ممکن باقی بماند.

 

انواع کاورهای سنگ قبر

کاورهای سنگ قبر از جنس پارچه که از اواسط دهه 90 وارد بازار شدند، به دلیل ضخامت کمتر خود، به‌طور عمده در مناطق مرکز ایران و برخی آرامستان‌های تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاورها به راحتی قابل تهیه بوده و با طراحی‌های متنوعی که روی پارچه چاپ می‌شوند، جذابیت خاصی به سنگ قبر می‌بخشند. کاورهای سنگ قبر از جنس برزنت، که بر اساس تجربه در مجموعه سنگ بهشت به عنوان گزینه برتر برای تمامی فصول و شرایط محیطی شناخته می‌شوند، با استفاده از چسب متصل به چهار طرف سنگ قبر و زیپ، سنگ را در برابر عوامل مختلف محیطی مانند باران و خاک محافظت می‌کنند. کاورهای سنگ قبر تلق و برزنت، که از تلق پلاستیکی ساخته شده و با پارچه‌های برزنت دور دوزی می‌شوند، باعث جلوگیری از پاره شدن و خراش‌های دور تلق می‌شوند، همچنین بافت شفاف پلاستیک، سطح سنگ اصلی را به‌خوبی نشان می‌دهد. در نهایت، کاورهای سنگ قبر شیشه‌ای که قدمت بیش از 200 سال دارند و در ایران برای بزرگداشت افراد ملی و مذهبی استفاده می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که سنگ را به‌راحتی مشاهده کنید، با این حال به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر در برابر شکستگی و خطرات احتمالی، استفاده‌ی آنها در محیط‌های کم تردد پیشنهاد می‌شود.

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبر در ایران

تمامی این موارد نشان از آن است که سنگ قبر در میان ما ایرانیان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و در صورتی که قصد دارید برای عزیزان خود سنگ قبرهای بسیار لاکچری را تهیه کنید، باید با بهترین مجموعه همکاری داشته باشید. مجموعه سنگ بهشت، یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان سنگ قبر در داخل کشور است که توانسته طیف وسیعی از سنگ مزارها را در طی سال‌های اخیر روانه بازار کند. این مجموعه که ارسال و نصب رایگان را برای تمامی شهرستان‌ها در نظر گرفته، گارانتی مادام العمر را نیز همراه با تمامی سنگ‌ها به شما عرضه می‌کند و می‌توانید بالاترین کیفیت را در کارهای آنها مشاهده کنید.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا