اخبار روز

در پیاده روی اربعین مراقب این بیماری ها باشید

قبل از سفر شرایطی مانند سینوزیت و آلرژی های فصلی را درمان کنید. یکی یکی از دلایل اصلی سرماخوردگی در پیاده روی اربعین جابجایی مواد زائد انباشته شده در بدن در اثر ورزش و گرما و همچنین تضعیف سیستم ایمنی بدن در اثر فعالیت زیاد، اختلالات خواب، تغییرات آب و هوا و … است. .

به گزارش میزان، در صورت سرماخوردگی مکرر ورزش روزانه و مصرف غذاهای مقوی به ویژه مصرف روزانه شربت (آب + عسل + آبلیمو) در روزهای قبل از سفر مفید است. ادامه استفاده از این شربت در سفر بسیار مفید است.

سیستم ایمنی خود را با حجامت عمومی – خیلی قبل از سفر – تقویت کنید. داروی نوفلو که حاوی ویتامین C، روی، دارچین و زنجبیل است، دارویی موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی است. می توانید دو هفته قبل از سفر روزانه یک کپسول مصرف کنید.

برای جلوگیری از سرماخوردگی، مصرف قرص های ویتامین C هر روز منطقی است. آنها همچنین می توانند به محض شروع علائم بیماری استفاده شوند. غرغره کردن و استنشاق آب نمک هم برای پیشگیری و هم برای درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. یک قاشق چایخوری نمک زعفران قرمز را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از ولرم شدن آن را از هر دو سوراخ بینی تنفس کنید.

هنگام تعریق یا بعد از دوش گرفتن خود را در معرض هوای سرد و تازه قرار ندهید. پس از گذاشتن کوله پشتی، معمولاً تمام پشت شما عرق می کند و خطر سرماخوردگی در این مرحله بسیار زیاد است. در این شرایط پوشاندن سر، شانه ها و پشت بسیار مهم است.

هرگز دوش آب سرد نگیرید، به خصوص زمانی که بدن گرم است، زیرا ممکن است باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، ذات الریه، درد مفاصل و غیره شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی، قبل از خروج از حمام، خود را از مچ پا به پایین با آب سرد بشویید.

هنگام تعریق و تشنگی از نوشیدنی های بسیار سرد خودداری کنید. در این صورت پس از استراحت و کاهش دمای بدن، کم کم آب خنک بنوشید. جویدن روزانه مقداری نعناع، ​​شوید خشک یا برگ های تازه اکالیپتوس دستگاه گوارش و تنفس شما را تمیز کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

اگر در پیاده روی اربعین دچار سرماخوردگی شدید، از مصرف غذاهای سنگین، چرب، تند و ترش، ماست، بستنی و غذاهای بسیار سرد تا زمان درمان کامل سرماخوردگی خودداری کنید.

پیاده روی و فعالیت های روزانه را تا زمان بهبودی کاهش دهید و از حضور در محیط های شلوغ خودداری کنید. چند بار در روز از نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید. یا آنها را بجوید یا مقداری از آنها را خرد کنید و به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و روی آن را با نعلبکی بپوشانید و بعد از 10 دقیقه بخورید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا