اخبار روز

قبل یا بعد از مسواک زدن از دهانشویه استفاده کنید؟

اگر به تازگی استفاده از دهانشویه را شروع کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بهتر است از آن قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنید. اگرچه دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست، اما می تواند با خوشبو کردن دهان و نفس شما، از بین بردن پلاک و کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه، نقش مهمی در بهداشت دندان ایفا کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توضیح می دهد که دهانشویه می تواند به نواحی خاصی از دهان و دندان هایی که مسواک نمی تواند آنها را تمیز کند نفوذ کند. این می تواند به کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک کند. در صورت عدم درمان، بیماری لثه می تواند منجر به عوارضی مانند تحلیل لثه و از دست دادن دندان شود. با این حال، استفاده از دهان شویه می تواند به جلوگیری از این آسیب کمک کند.

زمان استفاده از دهانشویه

زمان مشخص و دقیقی برای استفاده از دهان شویه وجود ندارد. با این حال، برخی مطالعات استفاده از دهانشویه را پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن توصیه می کنند.

از سوی دیگر، سرویس بهداشت ملی انگلستان (NHS) توصیه می‌کند که بلافاصله پس از مسواک زدن از دهانشویه استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند فلوراید خمیردندان را از روی دندان‌ها پاک کرده و اثربخشی آن را کاهش دهد. این سرویس استفاده از دهانشویه را در ساعات مختلف روز توصیه می کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) همچنین بیان می کند که بسته به ترجیح شخصی خود می توانید از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنید.

با این حال، بر اساس مواد تشکیل دهنده محصول و دستورالعمل های روی برچسب، می توانید از بهترین زمان استفاده از دهان شویه مطمئن شوید.

دهانشویه چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

دهانشویه با مبارزه با پلاک، لایه نازکی از باکتری روی دندان، سلامت دهان را بهبود می بخشد. اگر پلاک از روی دندان تمیز و پاک نشود، در نهایت به تومور تبدیل می شود. در واقع دهانشویه روند تشکیل پلاک را کند می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که استفاده از دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی نیست. دندان های خود را دو بار در روز به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید تا ذرات غذا و پلاک از بین برود.

برای بهبود سلامت دهان و دندان، همچنین می توانید:

مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی قند را محدود کنید.

از خوردن تنقلات شیرین مکرر خودداری کنید.

هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید.

به طور منظم برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا