اخبار روز

معماری جذاب خانه رویایی کانادا در جزیره ای صخره ای (+ عکس)

چشم انداز Pointe-au-Baquil (شمال تورنتو، کانادا) از مجموعه ای از جزایر صخره ای در امتداد ساحل خلیج جورجیا تشکیل شده است. جزیره باد سوت یکی این یکی از دورترین مناطق مسکونی از سرزمین اصلی است.

به گزارش فرادید؛ شرکت معمار آکب مأمور شد تا در این ملک یک هکتاری، یک اقامتگاه فصلی برای یک علاقه‌مند به کایت‌سرفینگ و خانواده‌اش بسازد.

شرکت معماری مستقر در تورنتو گفت: “این جزیره که توسط آب های آزاد و آسمان های وسیع احاطه شده است، در معرض تغییر مداوم سطح آب و تغییر شرایط آب و هوایی قرار دارد و آفتاب صبحگاهی در بعد از ظهر به طوفان های تگرگ غیرمنتظره تبدیل می شود.”

این تیم افزود: «شرایط باد شدید، Pointe au Bagil را به مکانی ایده‌آل برای مالیک تبدیل می‌کند تا اشتیاق خود به کایت‌سواری را دنبال کند.»

این اقامتگاه از چهار سازه سرپوشیده تشکیل شده است که هر یک از شوکران غربی نقره ای پوشیده شده است که در شرایط نوری خاص با صخره های اطراف ترکیب می شود.

کلبه اصلی در بالاترین ارتفاع واقع شده است، در حالی که طاقچه های مختلف شامل یک کلبه مهمان اضافی، یک سونا و یک قایق خانه با یک سالن ورزشی کوچک است.

عرشه‌های چوبی دو ساختمان بزرگ‌تر را در بر می‌گیرد و مناظری را از همه زوایا فراهم می‌کند و راهروها و اسکله‌ها بر فراز صخره‌ها و آب، هر چهار ساختمان را به هم متصل می‌کنند.

“اشکال نامتقارن آنها در سطح زمین با پله هایی که با توپولوژی طبیعی سنگ های رسوبی زاویه ای سازگار است، پراکنده شده اند. به نظر می رسد نقاط ورودی جلو و عقب نامحسوس هستند.

پانل های شیشه ای سه جداره بزرگ فضاهای داخلی و خارجی را به هم متصل می کنند و به نسیم اجازه می دهند که به طور طبیعی فضای داخلی را خنک کند.

پنجره‌های دیگر دارای برآمدگی‌های عمیقی هستند که از آفتاب بلند تابستان سایه می‌اندازند و طاقچه‌هایی برای صندلی‌ها و میزهای داخل آن ایجاد می‌کنند.

خانه اصلی 167 متر مربعی دارای یک اتاق نشیمن باز، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری، دو اتاق خواب، یک حمام خصوصی مشترک و یک اتاق خشکشویی است.

اتاق‌های آن تقریباً به طور کامل با تخته‌های سدر سفیدکاری شده سفارشی پوشیده شده‌اند که به صورت افقی برای برجسته کردن خطوط منظره قرار گرفته‌اند.

در قسمت مشترک، تخته‌ها سقف بلند بالای شومینه را می‌پوشانند که با صفحات گرانیتی محلی Muskoka پوشیده شده است.

رویکرد مادی مشابهی برای مناطق خواب، که چهار نفر می‌خوابند و شامل یک حمام بیشتر، و همچنین یک آشپزخانه کوچک و یک سالن استراحت با شومینه سنگی است، اعمال شد.

استحکام بصری این ساختمان‌ها تضمین می‌کند که این خانه‌ها می‌توانند در برابر شرایط آب و هوایی شدید طبیعت مقاومت کنند، در حالی که اندازه متوسط ​​و گرمای قابل لمس داخلی، پناهگاهی دنج را فراهم می‌کند که بهترین تجربه در غروب خورشید است.

برای به حداقل رساندن تأثیر بر چشم انداز، دو اقامتگاه اصلی بر روی پلان های طبقات ساختمان های موجود ساخته شدند.

خانه ها با شومینه های هیزمی گرم می شوند و از سیستم آب گرم بدون مخزن برای ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، در حالی که حمام کردن فقط در خلیج انجام می شود و دوش در فضای باز منبع آب طبیعی دارد.

دسترسی به کلبه با قایق است، اما این دسترسی در حوالی نوامبر در Pointe-au-Bail زمانی که یخ روی آب تشکیل می شود، پایان می یابد.

در طول زمستان سخت، درهای آلومینیومی فرورفته گاراژ برای پوشاندن پنجره‌های ساختمان پایین می‌آیند و اسکله‌های شناور از آب بیرون می‌آیند.

استودیوی معماری Akb در سال 2004 توسط Robert Kastelic و Kelly Buffy تاسیس شد. این استودیو قبلاً یک کلبه سیاه چوبی و قایق‌خانه در دریاچه دیگری در انتاریو طراحی کرده بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا