دانستنی ها

در راهپیمایی اربعین مراقب این بیماری ها باشید

قبل از سفر شرایطی مانند سینوزیت و آلرژی های فصلی را درمان کنید. یکی یکی از دلایل اصلی سرماخوردگی در پیاده روی اربعین جابجایی مواد زائد انباشته شده در بدن در اثر حرکت و گرما و همچنین فعالیت زیاد، اختلالات خواب، تغییرات آب و هوا و … است. به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن .

به گزارش میزان، اگر دچار سرماخوردگی شدید ورزش روزانه و استفاده از غذاهای مقوی به ویژه مصرف روزانه شربت (آب + عسل + آبلیمو) در روزهای قبل از سفر مفید خواهد بود. ادامه استفاده از این شربت در طول سفر بسیار مفید است.

با حجامت عمومی در زمان مناسب قبل از سفر سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. داروی نوفلو حاوی ویتامین C، روی، دارچین و زنجبیل دارویی موثر در پیشگیری از سرماخوردگی است. می توانید یک کپسول در روز به مدت دو هفته قبل از سفر مصرف کنید.

مصرف روزانه قرص های ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است. آنها همچنین می توانند به محض شروع علائم بیماری استفاده شوند. غرغره کردن و استنشاق آب نمک در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. یک قاشق چایخوری نمک زعفران قرمز را در یک لیوان آب جوش بریزید و پس از ولرم شدن آن را از هر دو سوراخ بینی دم کنید.

پس از تعریق یا دوش گرفتن از قرار گرفتن در هوای سرد و باز خودداری کنید. پس از برداشتن کیف، معمولاً تمام پشت شما عرق می کند و احتمالاً در این دوره سرما می خورید. در این مورد، پوشاندن سر، شانه ها و پشت بسیار مهم است.

هرگز دوش آب سرد نگیرید، به خصوص زمانی که بدن گرم است، زیرا باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، ذات الریه و درد مفاصل می شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی، قبل از خروج از حمام، مچ پاهای خود را با آب سرد بشویید.

هنگام تعریق و تشنگی از نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد خودداری کنید. در این صورت پس از مدتی استراحت و کاهش دمای بدن، کم کم مقداری آب سرد بنوشید. جویدن روزانه مقداری نعناع یا شوید خشک یا برگ تازه اکالیپتوس دستگاه گوارش و تنفس شما را تمیز کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

اگر در سفر اربعین دچار سرماخوردگی شدید، از مصرف غذاهای سنگین، چرب، تند و ترش، ماست، بستنی و غذاهای بسیار سرد تا زمانی که سرماخوردگی به طور کامل درمان نشود، خودداری کنید.

تا زمان بهبودی، میزان پیاده روی و فعالیت روزانه را کاهش دهید و از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنید. چند بار در روز از نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید. یا بجوید یا مقداری از آن را خرد کنید و در یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن را با بشقاب بپوشانید و بعد از 10 دقیقه بخورید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا