دانستنی ها

با این نوشیدنی ها از شر نفخ شکم خلاص شوید

احساس نفخ اغلب بعد از یک وعده غذایی سنگین رخ می دهد. بسیاری از افراد برای تسکین این احساس ناراحت کننده از قرص های ضد اسید یا قرص نعناع یا گاهی عرق نعناع استفاده می کنند. با این حال، استفاده از این قرص‌های ضد اسید یا داروهای گیاهی در مدت زمان نسبتاً طولانی ممکن است بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مقاله چند نوشیدنی خانگی ساده را انتخاب کرده ایم که به راحتی می تواند نفخ را کاهش دهد، سوخت و ساز بدن (سوخت) و سلامت کلی گوارش را بهبود بخشد.

چای رازیانه

یک چای ساده یا چای سبز را با دانه رازیانه دم کنید و بعد از غذا این نوشیدنی را برای کاهش نفخ بنوشید. خواص ضد التهابی دانه های رازیانه و چای سبز می تواند به طور طبیعی نفخ را تسکین دهد. برای تهیه این نوشیدنی، آب و دانه های رازیانه را بجوشانید، سپس مقداری چای سبز دم کرده، صاف کنید و بنوشید.

چای نعناع یا چای نعناع تند

نوشیدن یک چای نعناع ساده با عسل می تواند به طور موثری ماهیچه های دستگاه گوارش را شل کند و در نتیجه به تسکین نفخ و گاز معده کمک کند. برای کاهش یا از بین بردن نفخ، یک فنجان چای نعناع را با خیساندن برگ های تازه یا خشک نعناع در آب داغ درست کنید. افزودن عسل به این چای می تواند اثربخشی آن را افزایش داده و خواص درمانی و ملین را به همراه داشته باشد.

نوشیدنی لیمو و زنجبیل

برای تهیه این نوشیدنی سم زدا، آب لیموی تازه را با زنجبیل رنده شده در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. لیمو به هضم غذا کمک می کند و زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است. این نوشیدنی ممکن است به کاهش نفخ و بهبود سلامت کلی گوارش کمک کند.

آب خیار و نعناع

برای تهیه این نوشیدنی که شبیه خیار خودمان است، می توانید خیار و برگ نعناع را در آب گرم دم کرده، مقداری دارچین به آن اضافه کنید و آب خیار و نعناع بنوشید که به کاهش نفخ کمک می کند. این به این دلیل است که خیار دارای خواص ادرارآور طبیعی است که می تواند به کاهش احتباس آب و نفخ کمک کند.

چای زنجبیلی

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به بهبود عملکرد و تسکین دستگاه گوارش کمک کند. برای تهیه یک چای زنجبیل ساده، تکه های زنجبیل تازه را رنده کرده و در آب داغ خیس کنید. می توانید یک لیمو را در چای زنجبیل فشار دهید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید تا نفخ را کاهش داده و متابولیسم را افزایش دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا