اخبار روز سینما جهان

چرا بروس لی برای بازی در سریال «کونگ فو» انتخاب نشد؟

حتی اگر آنقدر طرفدار بروس لی نبودید یکی یکی از پوسترهای او را روی دیوار اتاق نشیمن خود نصب کنید، نمی توانید انکار کنید که او در طول زندگی خود بهترین انتخاب برای هر فیلم یا سریال رزمی بود.

به گزارش روزیاتو، بروس لی برای نقش اصلی سریال کونگ فو شبکه ABC تست بازیگری داد، اما نقش به جای آن به دیوید کارادین رسید. حتما برایتان جالب خواهد بود که چرا استاد کونگ فو برای بازی در این سریال پذیرفته نشد!

بروس لی تلاش کرد تا نقش اصلی سریال کونگ فو را از شبکه ABC دریافت کند، اما بنا به گزارش ها به دلیل مسائل نژادی رد شد. اسطوره هنرهای رزمی که با ایفای نقش های اصلی در پنج فیلم جسورانه و معروف با موضوع هنرهای رزمی به یادگار مانده، در تلویزیون نیز فعالیت داشته است. لی قبل از ورود به سینما نقش کاتو را در فیلم «هورنت سبز» بازی کرد و سعی کرد در دیگر برنامه های تلویزیونی شرکت کند.

سریال کونگ فو

یکی یکی از سریال هایی که لی دوست داشت در آن بازی کند کونگ فو بود که به مدت سه فصل از سال 1972 تا 1975 از شبکه ABC پخش شد. این سریال در آمریکا ساخته شد و دیوید کارادین در نقش کوای چونگ کین که از والدینی چینی/آمریکایی به عنوان راهب معبد شائولین متولد شد، بازی کرد.

کین پس از درگیر شدن در یک قتل، به آمریکا سفر کرد و بارها در موقعیت هایی قرار گرفت که او را مجبور کرد به مهارت های رزمی که در معبد شائولین آموخته بود تکیه کند. محبوبیت مداوم این سریال منجر به یک فیلم تلویزیونی (همچنین با بازی کارادین) و دو بار ریبوت شد. یکی یکی از آنها در حال حاضر از شبکه CW با نقش اول زن در حال پخش است.

چرا دیوید کارادین به جای بروس لی انتخاب شد؟

کونگ فو ترکیبی منحصر به فرد در راس برنامه های تلویزیونی بود، به خصوص که شخصیت اصلی یک آمریکایی/چینی بود. این موضوع در کنار اینکه سریال شامل هنرهای رزمی نیز می شود، توجه بروس لی را که برای فیلم Kwai Chang Caine تست داده بود، جلب کرد.

لی برای این نقش در نظر گرفته شد، اما در نهایت برادران وارنر تصمیم گرفتند به جای آن با دیوید کارادین (بازیگر سفیدپوست) قرارداد ببندند. اگرچه کارادین هیچ دانشی از کونگ فو یا هر هنر رزمی دیگری نداشت. تام کوهن، که رئیس تلویزیون برادران وارنر بود، با لهجه لی مخالفت کرد و از تصمیم به انتخاب کارادین برای او دفاع کرد. کوهن گفت که به دلیل لهجه او در درک او مشکل داشت. به گفته کوهن، این نگرانی وجود داشت که مخاطب با همین مشکل مواجه شود.

کوهن همچنین استدلال کرد که لی، که معمولاً نقش شخصیت‌های تهاجمی را بازی می‌کند، «آرامش» لازم برای راهب صلح‌طلب شائولین مانند کین را ندارد. خود دیوید کارادین گفت که لی هنوز باید ثابت کند که توانایی “بازیگری دراماتیک” را دارد.

علیرغم تمام دفاعیات و این واقعیت که کوهن اظهار داشت که برای یافتن بازیگر آسیایی مناسب تمام تلاش خود را کرده اند، اما نتوانستند با خشم جامعه آسیایی/آمریکایی که معتقد بودند کین هرگز نباید توسط یک سفیدپوست بازی شود واکنش نشان ندادند. بازیگر .

متأسفانه، رد سریال کونگ فو توسط لی به مشکلات او به عنوان یک چینی که به دنبال بزرگ کردن آن در فیلم های هالیوود بود، اضافه کرد. لی پیش از این قرار بود در یکی دیگر از سریال های تلویزیونی برادران وارنر به نام The Warrior بازی کند که از نظر مفهومی شبیه به کونگ فو بود، اما طبق گزارش ها به دلیل قومیت آسیایی اش رد شد.

این موضوع ارتباط زیادی با این داشت که چرا Enter the Dragon تنها فیلم آمریکایی بود که لی در آن نقش اصلی را بازی کرد. لی به طور مداوم از این موضوع ناامید بود، اما همچنین گفت که معضل استودیوهای آمریکایی را درک می کند، و خاطرنشان کرد که او نیز همین مشکل را برای ایفای نقش شخصیت اصلی در یک محصول هنگ کنگ داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا