اخبار روز سینما

محمدحسین مهدویان همزمان با سالروز تولد محسن چاوشی آقای ویژه موسیقی ایرانی گفت: آهنگ های چاوشی سینمایی است/ لاتاری را با الهام از آهنگ «سلاخ خانه» ساختم.

محمدحسین مهدویان در گفت وگویی به مناسبت تولد محسن چاوشی آهنگ های این خواننده را سینمایی دانست و گفت که فیلم «لاتاری» را با الهام از آهنگ «سلاخ خانه» آقای خاص ساخته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، به مناسبت 45 سالگی محسن چاوشی بهمن بابازاده درباره این خواننده با محمدحسین مهدویان مصاحبه ای انجام داده است. این کارگردان در فصل دوم سریال.زخم کاری با چاوشی همکاری کرد.

محمدحسین مهدویان در این گفت وگو که در رسانه «بیلبورد» منتشر شد، از تاثیری که از موسیقی و ترانه های محسن چاوشی می گیرد، گفت. وی در ابتدای این گفت و گو به تصاویر ترانه های چاوشی اشاره کرد و گفت: بچه هایی که در سینما کار می کنند به دنیا نگاه می کنند و با پدیده ها به نوعی برخورد می کنند، این مدل شاید شبیه به نگاه محسن چاوشی باشد. آهنگ تولید می کند

“ببر بورلی” اولین آهنگی بود که چاوشی نوشت زخم کاری خواندن.

مهدویان پا را فراتر می گذارد و معتقد است که ترانه های چاوشی علاوه بر تصویر، همواره روایتی نیز دارد. او درباره این موضوع گفت: خیلی وقت‌ها وقتی آهنگ‌های چاوشی را گوش می‌دهم با خودم می‌گویم کاش این آهنگ تبدیل به فیلم شود. منظورم این است که احساس می‌کنم آهنگ‌های او تصاویری در من ایجاد می‌کنند که می‌توانند تبدیل به فیلم شوند.»

کارگردان سریالزخم کاری به طور کلی در مورد آهنگ های چاوشی صحبت نکرد. وی در این گفتگو به ایده گرفتن مستقیم آثار این خواننده نیز اشاره کرد و گفت: در یک مورد قطعا این کار را انجام دادم: اولین بار که آهنگ مصلخ را شنیدم، فکر ساخت فیلمی در مورد لاتاری به ذهنم رسید. “

محمدحسین مهدویان که سابقه همکاری با محسن چاوشی را در کارنامه دارد گفت وگویی مفصل درباره حال و هوای آثار این خواننده محبوب انجام داده است.
مهدویان فیلم سینمایی «لاتاری» را با الهام از ترانه «سلاخ خانه» ساخته است.

این تنها اثر چاوشی نیست که مهدویان از آن ایده گرفته است. وی در ادامه می گوید: آهنگ های زیادی برای من این کیفیت را داشت و بارها به آن ها فکر کردم، مثلاً ترانه پدر که در آن از شیر لگد خورده صحبت می کند، می بینیم که این آهنگ چقدر دارد. یک تصویر ذهنی یا فضایی و چقدر تصاویر زیبایی برای ما ایجاد می کند.

تصویرسازی در آثار چاوشی مانند تصاویری است که در فیلم های اجتماعی می بینیم. این توضیحی است که مهدویان در ادامه موضوع تصویر در ترانه های محسن چاوشی به آن اشاره کرد و در ادامه گفت: تصاویر ترانه های چاوشی را در فیلم های اجتماعی، آثار سینمایی بی نظیر و فیلم هایی می بینیم که از لحاظ بصری غنی هستند.

محمدحسین مهدویان که سابقه همکاری با محسن چاوشی را در کارنامه دارد گفت وگویی مفصل درباره حال و هوای آثار این خواننده محبوب انجام داده است.
آهنگ تلو با صدای مشن چاوشی. یکی یکی از جذابیت های فصل دوم.زخم کاری” بود.

مهدویان نحوه روایت ترانه های چاوشی را اینگونه توضیح داد: ترانه های چاوشی روایی دارد یعنی ما را از یک نقطه به نقطه دیگر می برد و این به سلیقه کسانی که در سینما کار می کنند بسیار نزدیک است و این در آثار هیچ خواننده ایرانی دیگری نمی توان دید.»

وی با تاکید بر اینکه در سبک های مختلف آهنگ های زیادی گوش می دهد، درباره آثار بی نظیر چاوشی گفت: هیچ خواننده ایرانی دیگری را نمی شناسم که از نظر سینمایی اینقدر الهام بخش باشد و این را به عنوان گواهی بر فیلمی که ساخته ام می گویم. من که الهام بخش اصلی آن بودم از آهنگی از محسن چاوشی شکل گرفت، زیرا معمولاً سینماگران مجذوب خلق تصاویر هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا