اخبار روز

آمریکا دوازده فرد و سازمان را به بهانه برنامه موشکی و پهپادی ایران تحریم کرده است.

به گزارش بازتاب آنلاین از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی، ساعتی پس از دکتر مراسم تحلیف مسعود. پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در ادامه سیاست دوگانه و فشار حداکثری خود علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنج فرد و هفت نهاد مستقر در جمهوری خلق ایران چین و هنگ کنگ را هدف قرار داده است. فرو ریخته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) پنج فرد حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، چین (PRC) و هنگ کنگ را هدف قرار داده است. این افراد و موسسات تامین کالا برای وزارت دفاع و ادارات لجستیک نیروهای مسلح ایران را تسهیل می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: افراد و نهادهای تحریم شده امروز قطعات مختلفی از جمله شتاب سنج و ژیروسکوپ را می سازند که بخش مهمی از برنامه موشک های بالستیک و پهپاد ایران است. دستیابی ایران به قطعات کلیدی موشکی و پهپادها به گسترش سیستم های تسلیحاتی این کشور برای نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه و روسیه کمک می کند.

برایان ای. نلسون، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، مدعی شد: «تکثیر بی پروا موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران، بی ثباتی را افزایش می دهد و جان غیرنظامیان را هم در منطقه و هم در سراسر جهان به خطر می اندازد».

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: اقدام امروز شرکت‌های کلیدی و عوامل مورد اعتمادی را هدف قرار می‌دهد که ایران از طریق آنها اقدام به تهیه این قطعات کرده است: «ایالات متحده به تحمیل هزینه‌ها به کسانی که کمک می‌کنند ایران بتواند این قطعات مرگبار را تولید کند، ادامه خواهد داد.» سلاح.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به پرسشی درباره آغاز به کار دولت مسعود پاسخ داد. پزشکیان آمریکا از دولت جدید ایران در ایران چه انتظاری دارد و آیا فضایی برای بهبود روابط واشنگتن و تهران در مورد برجام و سایر زمینه ها وجود دارد؟ وی گفت: انتظار نداریم انتخاب رئیس جمهور جدید منجر به تغییرات اساسی در مسیر ایران یا احترام بیشتر به حقوق شهروندان شود.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ما در مورد رهبری ایران بر اساس عملکردشان قضاوت خواهیم کرد، نه بر اساس اظهارات یا ادعای میانه روی یا تمایل به روابط بهتر.

این مقام وزارت امور خارجه به صراحت گفت: «رویکرد ما تغییر نکرده است، ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به یک راه حل موثر و پایدار برای برنامه هسته ای ایران است.» هیچ چیز درباره این انتخابات این رویکرد را تغییر نداده است.»

پاتل ادامه داد: ما همچنین اعلام کرده ایم که در حال حاضر با مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران فاصله داریم و این به دلیل تنش بین آمریکا و ایران ناشی از توسعه برنامه هسته ای ایران و عدم همکاری این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی است. است

وی افزود: اگر ایران علاقه مند به همکاری است یا می خواهد رویکرد جدیدی را دنبال کند، می تواند اقدامات فوری مانند همکاری کامل با آژانس را انجام دهد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: دیپلماسی با ایران در برخی موارد نتایج مثبتی به همراه داشته است. سال گذشته، دیپلماسی ایران و آمریکا منجر به آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی تهدید ایران در تنش ها و درگیری های بین اسرائیل و حزب الله و عواقب آن است، پاسخ داد: ابتدا باید بگویم که اسرائیل نه تنها حق دارد با تروریسم مخالفت کند، بلکه در مقابل عوامل مخرب نیز دفاع کند. مانند دولت ایران. بدون شک آمریکا این شرایط را از نزدیک رصد خواهد کرد.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا