اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اعلام حمایت اردوغان از حزب‌الله لبنان در صورت حمله اسرائیل

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، کشورش از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه گفت رژیم صهیونیستی از ۳۰۰ روز پیش به قتل‌عام ملت فلسطین ادامه می‌دهد. این رژیم پس از به شهادت رساندن هزاران تن در نوار غزه، اکنون به دنبال تجاوز به لبنان است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این تجاوز به کشورهای دیگر هم کشیده نشود. 

اردوغان تاکید کرد: اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، نیروهای ترکیه را برای دفاع از حزب‌الله به لبنان می‌فرستیم.

وی افزود کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطری برای کل منطقه محسوب می‌شود و مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. اکنون وحشیگری نتانیاهو بسیار فراتر از هیتلر است و امروز نوار غزه به بزرگترین اردوگاه نسل‌کشی در جهان تبدیل شده است.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود گفت ۳۰۰ روز است که رهبران غرب و سازمان‌هایی که تضمین امنیت بین‌المللی بر عهده آنهاست، وحشیگری را در غزه از دور مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورش از ملت فلسطین حمایت می‌کند و تاریخ ترکیه هیچ روزی ترس به خود راه نداده است، افزود: به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنیم و اجازه هم نمی‌دهیم کسی به حقوق ما تجاوز کند و برادران خود را که بدترین روزها را پشت سر می‌گذارند، تنها نمی‌گذاریم.

اردوغان با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در پاریس و حضور ورزشکاران صهیونیستی در این مسابقات گفت دعوت رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در افتتاحیه المپیک را قبول نکرده است چرا که المپیک باید فرصتی برای تحکیم ارزش‌های مشترک انسانی باشد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا