اخبار روز سینما جهان

حسین محجوب:همه انسان‌ها ایفاگر نقش زندگی خود هستند/ منبع الهام من مردم هستند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، از روابط عمومی موزه سینما، حسین محجوب درباره هنر سینما گفت: سینما مانند سایر هنرها وسیله بیانی است که موضوعی را به مخاطب منتقل می کند. در حالی که داشتن سرگرمی و جذابیت در سینما ضروری است، یک اثر می تواند حاوی مفهوم و پیام نیز باشد.
وی با بیان اینکه هنر به خودی خود معنا ندارد و مهم نیست، تصریح کرد: هنر وسیله ای است که باعث پیشرفت افراد می شود و ما را از نظر فکری، دیدگاهی و… به سطوح دیگری می رساند.
محجوب خاطرنشان کرد: در مسیر زندگی اگر عنصر صداقت در موارد مختلف نباشد نمی توانم با آن ارتباط برقرار کنم. این چند بار برای من اتفاق افتاد و آسیب دیدم و احساس کردم به من دروغ می گویند و برایم خیلی ناراحت کننده بود.
وی در ادامه بیان کرد: اولین فیلمی که در آن به ایفای نقش پرداختم «رگبار» ساخته بهرام بیضایی بود که نقش کوچکی در آن بازی کردم. این فیلم فیلمنامه بسیار سنگین و خوبی داشت و من نیازی به گفت وگو با بیدایی احساس نکردم. به نظر من این فیلم در دسته بندی قرار می گیرد یکی یکی از بهترین آثار بهرام بیضایی است. بیضایی با بازیگرانش بسیار صمیمانه و حرفه ای برخورد کرد و چالش خاصی نداشت.
وی ادامه داد: پس از آن در سریال دلیران تنگستان نیز با مرحوم شهنواز همکاری داشتم. این سریال در جستجو و فرار فیلمبرداری شده است. آقای شهنواز فردی بسیار ساده و صمیمی بود و از نظر مالی نیازمند بود چرا که زمین های قسمت شمالی تلویزیون متعلق به پدرش بود که به او داده بود. در این سریال 500 سرباز همیشه سر صحنه فیلم حضور داشتند و او با آرامش کامل و ریتمی کند کار را پیش برد. در آن سریال رابطه دوستانه ای بین من و آقای فخیمی شکل گرفت که بعدها ادامه پیدا کرد.

حسین محجوب: همه انسان ها نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم منبع الهام من هستند
محجوب گفت: جمع بندی من این است که همه انسان ها بازیگر هستند و در زندگی نقش آفرینی می کنند. برخی از مردم در مورد این بازی آگاهی دارند و برخی دیگر نادان هستند. همه انسان ها در طول زندگی خود نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و گاهی اوقات متوجه این تفاوت ها نمی شوند.
وی درباره بازیگری نیز گفت: به نظر من دانش برای بازیگری در همه زمینه ها لازم و ضروری است چرا که شناخت رشته های مختلف را شامل می شود. مردم منبع الهام من هستند و از آنها می آموزم. هر چه داریم از مردم است و من رفتار و کردار آنها را دنبال می کنم و در بازیگری از آنها استفاده می کنم. باید خوب ببینیم و به عمق بازیگری نفوذ کنیم تا بتوانیم کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم. من معتقدم باید چیزی را به مردم عرضه کنیم که شکل ارزشمندی داشته باشد و مردم را یک قدم به جلو سوق دهد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا