دانستنی ها

هشدار به زائران در راهپیمایی اربعین

راهپیمایی اربعین یک نشست سیاسی، فرهنگی و مذهبی است که از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو هر کشوری موظف است آسایش و آسایش زائران امام حسین (ع) را فراهم کند، در میان این زائران افراد میانسال، سالمندان نیز حضور دارند. یا کودکانی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اما برای داشتن سفری راحت، سالمندان نیز باید توصیه های سالمندان را قبل از پیاده روی اربعین بدانند و آنها را جدی بگیرند.

گزارش مهر: افراد مسن بیشتر از سایر افراد با خطر کم آبی مواجه هستند، بنابراین توصیه می شود به اندازه کافی آب آشامیدنی تمیز و سایر مایعات را در کوله پشتی خود حمل کنید. قبل از رفتن به پیاده روی اربعین باید بدانید که چند روزی در جاده پیاده روی خواهید کرد و در صورت خستگی نیاز به استراحت دارید، بنابراین لازم است پول، اشیاء قیمتی، عابر بانک و سایر وسایل خود را در یک مکان نگهداری کنید. مکان مناسب و دور. آن را در دسترس سارقان قرار دهید.

بطری های آب، غذاهای مقوی و سبک مانند کشمش، بادام، جعبه کمک های اولیه، وسایل شخصی، لباس های راحت، مسواک و برخی اقلام دیگر مانند نعناع، ​​کاسنی، مریم گلی و همچنین سایر داروهای گیاهی برای جلوگیری از گرمازدگی، آویشن همراه خود داشته باشید. و عسل برای پیاده روی سالمندان در اربعین لازم است.

اگرچه پیاده روی اربعین سالمندان به آزادسازی غضروف های استخوان ها و مفاصل کمک می کند، اما توصیه می شود که سالمندان یک عصای پیاده روی مناسب همراه داشته باشند تا در این سفر فشار کمتری به زانوها و عضلات آنها وارد شود.

به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی مسیر، احتمال از دست دادن همراهان و عقب افتادن از دیگران وجود دارد، بنابراین در صورت گم شدن مسیر، توصیه می شود برای جلوگیری از جا ماندن، با کاروان سفر کنید. ، به مقر دیوان عالی کشور یا مراکز مفقودالاثر مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، به دلیل ضعف سیستم ایمنی، افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف مانند کرونا، وبا، اسهال و استفراغ هستند. لذا به زائران عزیز پس از مراجعه به اماکن شلوغ از جمله خدمات بهداشتی توصیه می شود. قبل از غذا باید دست های خود را بشویند یا با استفاده از الکل دست های خود را ضد عفونی کنند. یکی یکی دیگر از نکاتی که سالمندان در پیاده روی در اربعین باید به آن توجه کنند استفاده از ویتامین «AD» یا وازلین و … برای از بین بردن تاول یا پیشگیری از زخم پاشنه پا است که مخصوصاً برای دیابتی ها اهمیت دارد. استفاده از پمادهای ترمیمی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا