اخبار روز

پیام ویژه آنتونی گوترش پزشکیان: روی رئیس جمهور جدید ایران حساب کردیم/ در دیدار نعیم قاسم و رئیس جمهور جدید ایران چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، گوترش از این انتخاب خوشحال بود پزشکیان وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران اعلام کرد که وی و سازمان ملل مشتاق همکاری با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران هستند. دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در حل بحران‌های منطقه و جلوگیری از درگیری‌های جدید را که می‌تواند تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن باشد، خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین بر تعهد سازمان ملل به حمایت مستمر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تاکید کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان بهترین آرزوهای خود را بیان کرد پزشکیان وی در انجام ماموریت جدید خود اذعان داشت که برای پیشبرد ارزش ها و آرمان های مندرج در منشور سازمان ملل بر رئیس جمهور جدید ایران حساب باز کرده است.

رئیس جمهور: تقویت روابط با کشورهای مسلمان یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت چهاردهم است

همچنین مسعود پزشکیان دوشنبه هشتم مرداد 1403 در دیدار نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود ضمن قدردانی از استواری مجاهدان و رزمندگان دلیر حزب الله در مقابل تجاوزات، حمایت کرد. جنایات و جنایات رژیم صهیونیستی حمایت از جبهه مقاومت را یک وظیفه شرعی و یکی از رهنمودهای اساسی جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و حمایت و حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات را لکه دیگری بر کارنامه حامیان حقوق بشر برشمرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان متحد و متحد، مظلوم و ملت مسلمان فلسطین هستند.

پزشکیان وی تلاش برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و ایجاد همگرایی و هم افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت وحدت امت اسلامی در مبارزه با وحشیگری صهیونیست ها و مهار جنایات صهیونیست ها این رژیم در غزه تاکید کرد.

در این دیدار شیخ «نعیم قاسم» قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان نیز تبریک گفت. پزشکیان واکنش رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور ملت ایران به پیام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، پدرانه و برادرانه توصیف شد و ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران بر توانمندی ها، شخصیت و ویژگی های مدیریتی ایشان تکیه کند. عقب می ماند و قوی تر از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت پیش می رود.

وی با بیان اینکه حزب الله لبنان خود را فرزند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی می داند و به سهم خود برای تحقق آرمان های گرانبهای انقلاب انجام خواهد داد، به تبیین موفقیت ها و اقدامات مقاومت حزب الله در سال های اخیر پرداخت.

قائم مقام دبیرکل حزب الله، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، ناکامی های متعدد این رژیم در برابر مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین شکست گروه تروریستی و تکفیری داعش در سوریه را ناشی از حمایت جمهوری اسلامی ایران دانست. ایران خطاب به جبهه مقاومت در منطقه افزود: امروز و پس از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی با وجود خسارات فراوان و جنایات بیشمار در غزه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و تا به امروز. فضل الهی با ادامه مقاومت مجاهدین فلسطین و مردم غیور غزه شکست دیگری را برای این رژیم به ارمغان خواهد آورد.

لیست مقامات خارجی که برای شرکت در مراسم تحلیف وارد کشور شده اند

مراسم معارفه توسط دکتر مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران امروز سه شنبه (18 مردادماه) از ساعت 16 در شورای اسلامی تشکیل جلسه می دهد.

تشریفات شورای اسلامی و وزارت امور خارجه در قالب کمیته دعوت از روسای جمهور، روسای مجالس، وزیران امور خارجه و سایر مقامات کشورهای مختلف را بر عهده دارد و به گفته علیرضا شریفی، معاون اجرایی شورای اسلامی، حضور بیش از 70 هیئت خارجی و 600 خبرنگار داخلی و خارجی برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری.

بر اساس عرف ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور خارجی و داخلی برگزار می شود. میهمانان. برهمین اساس، دومین گروه از هیئت های خارجی از فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد عصر دیروز وارد تهران شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:

انریکه مورا، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، محمد عبدالسلام، سخنگوی و رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، فرستاده ویژه رئیس جمهور قرقیزستان، رئیس پارلمان ازبکستان، وزیر کشاورزی لبنان، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن وزیر مولان آشیمبایف، رئیس مجلس سنای قزاقستان، معاون رئیس جمهور برزیل، سخنگوی شورای مالی، وزیر امور خارجه جمهوری عربی مصر، محمد یحیی سعید، وزیر امور خارجه موریتانی. نایب رئیس مجلس سیرالئون، رئیس مجلس بورکینافاسو، رئیس مجلس سنگال، وزیر کشور در امور خارجه قطر، رشید مردف، معاون نخست وزیر ترکمنستان، ژان کلود گاکوسو ، وزیر خارجه کنگو

پیش از این و از دیروز مقامات کشورهای مختلف دعوت شده به مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز وارد تهران شده اند. اسامی آنها به شرح زیر است:

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، وزیر کشور نیجر آفریقایی، فرستاده ویژه مغولستان، فرستاده ویژه مالت، نخست وزیر کوبا، نخست وزیر میانمار، فرستاده ویژه اکوادور، نماینده ویژه فرستاده جمهوری دومینیکن، فرستاده ویژه کلمبیا، وزیر امور خارجه گامبیا، وزیر گردشگری ماداگاسکار، وزیر امور خارجه سودان، معاون رئیس پارلمان غنا، سرپرست وزارت امور خارجه لیبی، رئیس پارلمان مالزی، معاون رئیس جمهور از مالدیو، رئیس پارلمان سریلانکا، رئیس مجلس ملی ماداگاسکار، رئیس پارلمان کومور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، معاون وزیر شورای اداری افغانستان، دبیر کل مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ایسیاکا عبدالغدیر امام، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه8)، نخست وزیر سوریه، نایب رئیس کمیته دائمی کنگره چین، وزیر مشاور بنگلادش، وزیر امور خارجه اریتره، معاون نخست وزیر صربستان، فرستاده ویژه پادشاهی بحرین، فرستاده ویژه پادشاهی عمان و معاون رئیس جمهور زیمبابوه.

27211

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا