اخبار روز

عربستان میزبان جام جهانی؛ ایران می خواهد آزادی را بازگرداند!

ایمان گدرزی; ورزشگاه آزادی تهران امسال با چالش بزرگ میزبانی بازی های لیگ برتر و همچنین مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 روبرو شد. دیدارهای تیم های ملی، استقلال و پرسپولیس در آسیا و لیگ برتر در این ورزشگاه بزرگ برگزار شد اما امسال به دلیل استاندارد بودن، ورزشگاه آزادی نمی تواند در اولین دیدارهای لیگ برتر میزبان حریفان باشد. البته این مشکل فقط گریبان استقلال و پرسپولیس را نمی گیرد و احتمالا ملی پوشان باید ورزشگاه دیگری را برای بازی شهریور معرفی کنند. در این شرایط ورزشگاه تختی جای خود را به آزادی داد تا استقلال و پرسپولیس در هفته های ابتدایی میزبان حریفان خود در این ورزشگاه باشند.

این در حالی است که در سال های گذشته و در دوره مسعود سلطانی فر در سال 1397 بودجه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان برای بازسازی این ورزشگاه در نظر گرفته شده بود اما در آن زمان ورزشگاه تختی بلافاصله پس از اعلام این خبر بازسازی شد. با حضور سرخابی ها در ورزشگاه تختی، کار استانداردسازی در این ورزشگاه انجام شد و بخشی از این کار به پایان رسید.

به گفته مسئولان، ورزشگاه تختی 90 درصد آماده میزبانی است و تیم های استقلال و پرسپولیس باید هزینه 100 درصد ظرفیت ورزشگاه را بپردازند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیروز این مبلغ را اعلام کرد. بر این اساس تیم های استقلال و پرسپولیس باید هر چه سریعتر برای بازی در تختی مبلغ 17.5 میلیارد به ورزشگاه تختی بپردازند.

این دو باشگاه پیش از این مبلغی را بابت اجاره ورزشگاه پرداخت می کردند تا بازی های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی انجام دهند اما اکنون به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، دو تیم باید 17.5 میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشگاه بپردازند. این در حالی است که دو تیم پایتخت نشین علاوه بر این مبلغ همچنان باید مبلغی را برای اجاره ورزشگاه تختی بپردازند و اکنون مشخص نیست این 35 میلیارد تومان کجا و چگونه هزینه می شود.

تیم ملی به دنبال زمین بازی است، عربستان می خواهد جام جهانی را میزبانی کند!

دیروز درست پس از انتشار اخباری مبنی بر بازسازی ورزشگاه آزادی و مشکلاتی که برای میزبانی تیم های استقلال و پرسپولیس و همچنین تیم ملی وجود دارد، خبر قابل تاملی منتشر شد. عربستان آماده میزبانی جام جهانی 2034 است! در حالی که تعداد انگشت شماری از تیم های ایرانی دارای ورزشگاه های استاندارد هستند، ابستانی ها که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در فوتبال داشته، خود را برای میزبانی جام جهانی 2034 آماده می کند. بازسازی استادیوم ها در سراسر دانمارک رایج است و می توان آن را سانتیاگو برنابئو توصیف کرد یکی وی آخرین نمونه های این اثر را ذکر کرد. بازسازی برنابئو در سال 2019 آغاز شد اما عواملی مانند ویروس کرونا و جنگ بین ایران و روسیه باعث تاخیر در تکمیل کار شد. سرانجام پادشاه اروپا با هزینه 1.7 میلیارد یورویی این کار را به پایان رساند و مجهزترین ورزشگاه جهان را در حدود سه سال به پایان رساند.

شاید مقایسه آزادی با برنابئو بیش از حد فانتزی باشد، پس بیایید به خاورمیانه برویم. عربستان که در سال های اخیر محبوبیت زیادی بین بازیکنان بزرگ اروپایی پیدا کرده است، در 160 روز استادیوم ساخت! درست شنیدید: ساخت و ساز، نه بازسازی! ورزشگاه Kingdom Arena (به عربی: المعلود المملكة عرينا) (به فارسی: Kingdom Arena Stadium) یک ورزشگاه چند منظوره در ریاض، پایتخت عربستان سعودی است. این استادیوم که در سال 2023 ساخته شده، ظرفیت 30000 نفر را دارد و در 180 روز ساخته شده است. این استادیوم بیش از 30000 صندلی دارد که 20 صندلی VIP را شامل می شود. دارای سقف جمع شونده و صفحه نمایش ویدیویی چهار طرفه که در مرکز آن معلق است. این در حالی است که 50 سال است که فقط یک ورزشگاه به طور مستقیم در پایتخت ایران داریم که اکنون به وضعیت بحرانی رسیده است.

وعده نهایی!

در این شرایط مسئولان ورزشی قول های زیادی برای بازسازی ورزشگاه آزادی داده اند که متاسفانه به دلیل ناکام ماندن نبود اعتبارات تکمیل نشد. کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهارات خود در خصوص نوسازی ورزشگاه آزادی وعده داد که امسال در قانون بودجه یک میلیون و 403 هزار و 200 میلیارد تومان برای مجموعه آزادی که ورزشگاه نیز بخشی از آن است، در نظر گرفته شده است. و با این مبلغ تمام مشکلات حل خواهد شد

257 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا