اخبار روز

آه تو دی-1؛ موشک رهگیر هند که می خواهد به اندازه تاد و اس-400 کارآمد باشد (+ فیلم و عکس)

عصر ایران؛ مجله اسلحه تصویری فعالیت های سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند یا به طور خلاصه دی آر دی او (DRDO) روی موشک رهگیر دی-1 (AD-1) می تواند سامانه دفاع موشکی بالستیک (BM) را تقویت کند دی) و سیستم یکپارچه دفاع هوایی (AI). دی س) این کشور تسلیم خواهد شد.

یک موشک دی-1 قسمت BM دی این فاز 2 است. قبلا، دی آر دی او فاز 1 را با موفقیت به پایان رساند که امکان هدف قرار دادن موشک ها را در برد کمتر از 2000 کیلومتر فراهم کرد، مانند: غوری و شاهین پاکستان و دونگ فنگ-21 چین را فراهم می کند.

هدف از فاز 2 این پروژه دفاع در برابر موشک های با برد 5000 کیلومتر است. این مرحله به رادارهای با برد بیشتری نیاز دارد که قادر به شناسایی تا 1500 کیلومتر هستند، در مقایسه با 600 کیلومتر در فاز 1. فاز 2 همچنین شامل موشک های رهگیر مافوق صوت جدید است که با سرعت 6-7 ماخ پرواز می کنند و در برابر اقدامات متقابل چابک تر هستند.

انجام یک آزمایش

دومین آزمایش پروازی موشک رهگیر فاز 2 دی1 در 24 جولای انجام شد و بخش‌های کلیدی مانند ردیابی راداری، هدایت موشک و سامانه‌های ارتباطی را آزمایش کرد.

برخلاف آزمایش اول در نوامبر 2022، آزمایش دوم شامل شلیک یک بود موشک هدف بود. اولین آزمایش بر تأیید عملکردهای اساسی اجزای سیستم مانند رادار، وسیله نقلیه پرتاب و MCC در مناطق عملیاتی آنها متمرکز بود.

LRTR

بی ام و دی فاز 2 از رادار ردیابی بلند برد اره ماهی (LRTR) برای ردیابی هدف استفاده می کند. این رادار باند L نسخه ای از رادار Green Pine EL/M-2080 است که توسط BMW ساخته شده است. دی فاز 1 استفاده شد. رادار جدید Swordfish می تواند اهدافی را تا فاصله 1500 کیلومتری شناسایی کند.

موشک رهگیر

Oh you دی1- یک موشک رهگیر دوربرد است که برای استفاده در فضای باز و داخل ساختمان طراحی شده است. گزارش شده است که این موشک دارای قابلیت رهگیری است موشک های بالستیک برد بلند و هواپیما دارد.

Oh you دی1- دارای پیشرانه سوخت جامد دو مرحله ای با سیستم کنترل بومی پیشرفته و الگوریتم ناوبری و هدایت پیشرفته. این فناوری پیشرفته قابلیت هدف گیری و ردیابی دقیق را تضمین می کند. این موشک مشخصه آن ساختار دو مرحله ای است که هر کدام دارای باله هستند.

اکنون جزئیات در مورد رهگیر دی-1 پراکنده هستند. با این حال، یک موشک رهگیر دوربرد باید شتاب بالایی داشته باشد و بتواند به سرعت های بسیار بالایی دست یابد. این موشک برای غلبه بر مقاومت هوا به سوخت موشک قدرتمند نیاز دارد. علاوه بر این، به دلیل محدودیت پنجره درگیری، باید مانورهای سریع و پرسرعت انجام دهد و در برابر نیروهای G قابل توجهی مقاومت کند.

بسیار شبیه به سیستم تاد است

Oh you دی1-خیلی شبیه موشک تاد آمریکایی یا Terminal High Altitude Area Defense است. THAAD برای حمله به موشک ها در هنگام فرود نهایی آنها در ارتفاع بالا طراحی شده است. این موشک می تواند اهدافی را تا فاصله 200 کیلومتری رهگیری و تا فاصله 1000 کیلومتری ردیابی کند.

اما بر خلاف E دی-1، TOD یک موشک تک مرحله ای است. یک رهگیر دو مرحله ای مانند Edi1- مزایایی مانند برد بیشتر، سرعت بیشتر، مانور بهتر و توانایی رسیدن به ارتفاعات بیشتر را ارائه می دهد. تاد از یک کلاهک ضربه به کشتن و یک جستجوگر مادون قرمز استفاده می کند.

جستجوگر مادون قرمز به دلیل قابلیت ردیابی با وضوح بالا به موشک در تشخیص کلاهک و طعمه این کمک می کند و امکان ردیابی دقیق تر را فراهم می کند. رهگیر سرجنگی ضربه به کشتن برای موفقیت به هدایت و کنترل بسیار دقیق نیاز دارد.

سیستم دفاعی مانند اس-400

نسخه ای از رهگیر دی تصور کنید 1-1 برای استفاده با یک سیستم دفاعی مانند S-400 ساخته شده است. این رهگیر یک جستجوگر رادار فعال خواهد داشت. بر خلاف جستجوگر مادون قرمز، جستجوگر رادار تحت تأثیر شرایط آب و هوایی یا تداخل دیگر قرار نمی گیرد.

سامانه پدافند هوایی اس-400 از رهگیر دو مرحله ای 40N6 استفاده می کند که بردی معادل 400 کیلومتر دارد و می تواند اهدافی را در ارتفاع 185 کیلومتری هدف قرار دهد. در عین حال، هند این هواپیما بر روی یک سامانه دفاع هوایی مشابه اس-400 که به پروژه کوشا معروف است، کار می کند.

این آزمایش که در 24 جولای انجام شد، کارایی رادار دوربرد Swordfish را آزمایش کرد دی آر دی او تأخیر کم و ارتباط مستقیم را نشان داد. اما بدیهی است که BMW دی فاز 2 هنوز راه درازی در پیش دارد و انتظار نمی رود تا یک دهه دیگر عملیاتی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا