اخبار روز

عرضه حضوری ارز اربعین در تمامی بانک ها.


به گزارش مانیبان، زائران اربعین می توانند علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق بازدید غیرحضوری در قالب پیام رسان و برنامه های معرفی شده توسط بانک های عامل، ارز مورد نیاز خود را خریداری و تهیه کنند.

فروش سکه اربعین برای زائران بالای پنج سال از امروز (18 مرداد) آغاز و تا سال سوم ادامه خواهد داشت. شهریور این ماه همچنان ادامه دارد و زائران اربعین می توانند تا سقف 200 هزار دینار عراقی به نرخ ارز و مرکز مبادلات طلای ایران دریافت کنند.

هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک های فروش ارز اربعین معرفی شده اند و 3 هزار و 168 شعبه و باجه بانک ها ارز اربعین را به زائران خدام عرضه می کنند.

در این راستا بانک ملی با 302 شعبه، پست بانک با 2008 شعبه و باجه، بانک ملت با 280 شعبه، بانک صادرات با 221 شعبه، بانک سپه با 189 شعبه، بانک تجارت با 106 و بانک پارسیان با 63 شعبه در سراسر کشور. آماده ارائه خدمات مرتبط با فروش و عرضه ارز اربعین به زائران هستند.

برای دریافت سکه اربعین به همراه داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی نیاز است و پس از انجام مراحل ثبت نام در سامانه سماح، کد رهگیری در سامانه سماح فعال می شود. تمام شده.

سرپرستان خانواده می توانند برای تسهیل در اخذ ارز اربعین برای اقوام خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن تمامی مدارک هویتی و خانوادگی خود از شعب بانک هایی که این ارز را می فروشند، ارز خریداری کنند. نشان یعنی از عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز جلوگیری نمی شود و سرپرست خانواده می تواند با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده خود ارز خریداری کند.

امکان عرضه ارز بصورت آفلاین وجود دارد.

با این حال هفت بانک عملیاتی فوق برای تسهیل در روند دریافت و خرید ارز مورد نیاز زائران در اربعین، بستر و سازوکار فروش غیرحضوری ارز را در اختیار تمامی زائران واجد شرایط قرار داده اند.

بنابراین بانک ملی ایران و پست بانک از طریق پلتفرم پیام رسان بله، بانک سپه از طریق پیام رسان روبیکا، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن سپینو به آدرس https:/ /sepino.bsi.ir/، بانک پارسیان از طریق پیک «ایگپ»، بانک تجارت از طریق سامانه الکترونیکی بانک تجارت و بانک ملت از طریق پیشخوان الکترونیکی بانک ملت، خدمات فروش غیرحضوری ارزی را به زائران اربعین 1403 و متقاضیان پرداخت غیرحضوری ارائه می کنند. شما می توانید از طریق بسترهای ارائه شده، مراحل ثبت نام و دریافت ارز مورد نیاز خود را دریافت کنید.

در پایان لازم به ذکر است فروش ارز تحت عنوان قبلی (چهلم) محدودیتی برای دریافت سهمیه ارز مسافرتی سالانه ایجاد نمی کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا