اخبار روز

خبر خوش از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان


به گزارش مانیبان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 106 میلیارد تومان بدهی مازاد به بانک رفاه منحل شد و این اتفاق بی نظیری بود که در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این روش ادامه پیدا کند امروز 250 میلیارد تومان است. باید به سیستم بانکی بدهکار باشد.

علی محمد قدری; رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا قبل از این دولت 940 هزار خانوار ذی نفع تحت حمایت قرار گرفتند اما در حال حاضر یک میلیون و 530 هزار خانوار تحت حمایت هستند. سازگار.

وی افزود: سال گذشته موسسه بهزیستی به عنوان برترین موسسه معرفی شد. در چارچوب اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اتفاقات عجیبی افتاد. برای اولین بار در جهان آزمون ویژه افراد دارای معلولیت برگزار شد. برای اولین بار شتاب دهنده اجتماعی شوق زندگی ایجاد شد و امروز می بینیم که مهدکودک ها خالی از کودک است.

قادری با بیان اینکه برای اولین بار وزارت رفاه اجتماعی مسئولیت اجتماعی را به سازمان بهزیستی واگذار می کند، افزود: 160 میلیارد تومان پرداخت شد که در مناطق محروم هزینه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح SCOC (مرکز عملیات اورژانس اجتماعی و اورژانس) گفت: این طرح وارد فاز اجرایی می شود. همچنین استانداردسازی خدمات و مباحث دانشگاهی انجام شده است.

وی از رشد 48 درصدی بودجه اجتماعی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اینگونه است در حالی که رشد بودجه عمومی کشور 23 درصد است. همچنین رشد بودجه رفاهی کشور نسبت به سال 1400 240 درصد بوده است.

میرهاشم موسوی; مدیر کل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: انصافا با اخلاص و تلاش رئیس جمهور شهید اقدامات بزرگ و تحول آفرینی در حوزه تامین اجتماعی با خانواده ۴۷ میلیونی انجام شد.

او اضافه کرد: یکی یکی از مشکلات صندوق ها چالش بی ثباتی و کسری نقدینگی است و اساساً بحران شدید و عدم تعادل مالی حاکم بوده است، اما در ابتدای دولت که صندوق را تحویل گرفتیم، حدوداً تعهد داشتیم. 26 یک میلیارد تومان و برای پرداخت مستمری بازنشستگان هر ماه حدود 5 میلیارد تومان کسری داشتیم. امروز به برکت دولت 65 میلیارد تومان به تعهدات ماه گذشته خود عمل کردیم و این کسری بودجه برطرف شد.

مدیر کل تامین اجتماعی افزود: در آن زمان نه تنها به سیستم بانکی بدهکار بودند، بلکه آتی هم می فروختند، اما سعی کردیم وام نگیریم. امروز 106 میلیارد تومان بدهی و بدهی مازاد بر بانک رفاه تسویه شده است و این اتفاق بی نظیری بود که در دولت سیزدهم رخ داد و اگر به همین منوال پیش می رفت، 250 میلیارد تومان به شما بدهکار بودیم امروز بگیر

موسوی ادامه داد: دولت مردمی در دولت سیزدهم پرداخت بزرگترین بدهی تاریخ تامین اجتماعی را در حدود 260 میلیارد تومان آغاز کرد. این رقم تا سال 1400 80 هزار میلیارد بود و در این دولت سه و نیم برابر دولت قبل شد.

وی ادامه داد: امروز تامین اجتماعی از زمین گیر شدن پرهیز کرده و روی پای خود ایستاده است و می تواند سرمایه گذاری های احتیاطی انجام دهد که حداقل در 15 سال گذشته دیده نشده است.

موسوی تاکید کرد: در حوزه درمان بیش از 43 طرح درمانی به بهره برداری رسید، بیش از 200 طرح جدید داشتیم و 200 داروی جدید وارد این حوزه شد و تحت پوشش قرار گرفت. درمان کفر نیز برای اولین بار در این زمینه پوشش داده شد و درمان بیماران خاص 100 درصد رایگان با نرخ دولتی بود.

در ادامه این مراسم عارف نوروزی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: اقدامات شستا در زمینه نهادینه سازی شفافیت و ارتقای کارآفرینی، حفظ سرمایه های خانواده بزرگ تامین اجتماعی و احترام به آن، خانواده بزرگ پرداخت کنندگان بیمه تامین اجتماعی و تامین اجتماعی را امیدوار کرده است بازنشستگان

وی افزود: ما در شستا خدمتگزار کارگران ایران هستیم و دست از تلاش برای این قشر زحمتکش برنداشته ایم و خستگی ناپذیر به اقدامات خود ادامه می دهیم.

نوروزی تاکید کرد: هلدینگ های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ماموریت توسعه اقدامات خود را به عهده گرفته اند و به تبع آن یک سری اقدامات انجام شده و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: یکی یکی از اقدامات دولت سیزدهم افتتاح معدن تفتان بود و اعلام کرد: این معدن دارای ذخیره قابل توجه 100 میلیون تن سنگ معدنی با عیار متوسط ​​1.6 پی پی ام است. یکی این معدن یکی از بزرگترین معادن طلای کشور محسوب می شود و نقش مهمی در تامین انرژی کارخانه معدن طلای تفتان دارد.

وی افزود: پروژه احداث کارخانه معدن طلای تفتان از سال 1401 در منطقه سیستان و بلوچستان آغاز و در مدت 20 ماه به پایان رسید. این طرح برای 686 نفر به صورت مستقیم و برای هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است. این کارخانه با ظرفیت تولید 500 کیلوگرم شمش طلا در سال فعالیت می کند و قرار است تا پایان سال 1403 یک تن طلا تولید کند.

مدیرعامل شستا سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این کارخانه را 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این کارخانه نماد عزم ملی برای توسعه و بهسازی حداکثری منطقه حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی همچنین افزود: بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری، طراحی کارخانه ای در مجاورت کارخانه فعلی با هدف تولید 5 تن طلا تا پایان سال 1405 در حال انجام است. 10 تن طلا در پایان سال 1408 این کارخانه نیمی از تولید طلای کشور را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه ارزش تولید طلای کشور در افق 1408 معادل 1.2 میلیارد دلار خواهد بود. . پروژه دیگری که در این مراسم افتتاح شد، پروژه اکسیژن ساز 4 در شرکت ذوب آهن اصفهان بود که با سرمایه گذاری 38.5 میلیون دلاری اجرا شد.

نوروزی بیان کرد: در این طرح 25 هزار متر مکعب در ساعت اکسیژن با هدف بهبود روند تولید این کارخانه تولید می شود که به معنای اشتغال 150 نفر از نیروی کار موجود بوده است.

مدیرعامل شستا در خصوص پروژه دیگر بهره برداری شده امروز، پروژه کوره پاتیلی (LF) که در شرکت ذوب آهن اصفهان ساخته شده است، افزود: این پروژه نیز با سرمایه گذاری 294 میلیارد تومان و 11 میلیون دلار با هدف افزایش سرمایه گذاری شده است. تولید سالانه یک میلیون تنی به مرحله اجرا رسیده و منجر به بهبود روند تولید در این کارخانه شده است. میزان اشتغال این طرح 110 نفر از نیروی کار موجود می باشد. نوروزی چهار مخزن ذخیره آب را نیز تشخیص داد: محل اجرای این پروژه کارخانه ریخته گری آهن اصفهان است. برای این پروژه 120 میلیارد تومان هزینه شده است و هر چهار مخزن 37 هزار مترمکعب ظرفیت دارد. اشتغالزایی این طرح 150 نفر است.

مدیرعامل شستا در خصوص گسترش ظرفیت تولید گروه صنعتی بارز در کرمان و کردستان که امروز به بهره برداری رسید، گفت: در این پروژه شرکت تابعه شستا با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی، سالانه 10 هزار تن به تولید لاستیک اضافه می کند. گروه صنعتی بارز. . این طرح برای 400 نفر اشتغالزایی کرده است.

نوروزی از افتتاح خط تولید مینی تایل و استخر در کارخانه سرام آرا قزوین خبر داد: این طرح با سرمایه 100 میلیارد تومانی راه اندازی شد. با راه اندازی این خط سالانه 400 هزار مترمربع به تولید این کارخانه اضافه می شود. همچنین امکان صادرات 800 هزار دلاری در سال فراهم شده و در مجموع 135 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل جدید دارند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا