دانستنی ها

آیا درد مثانه دائمی دارید اما نمی دانید چرا؟

بعد- سندرم درد مثانه یا “سیستیت بینابینی” وضعیت بسیار گیج کننده ای را برای بیمار ایجاد می کند. علائم سندرم درد مثانه بسیار شبیه به سیستیت حاد ناشی از عفونت باکتریایی است. با این حال، اگر از سندرم درد مثانه رنج می برید، آزمایش ممکن است به شما کمکی نکند.

بر اساس گزارش تلگراف، پس از معاینه، ظاهر مثانه ممکن است از تقریباً طبیعی تا کاملاً غیر طبیعی، قرمز و ملتهب، با خونریزی جزئی و زخم های متعدد متفاوت باشد.

علل اولیه این بیماری هنوز ناشناخته است، اما احتمالاً علت اصلی سندرم درد مثانه آسیب به دیواره داخلی مثانه است. هنگامی که دیواره داخلی مثانه آسیب می بیند، سموم و مواد شیمیایی ادرار به بافت های دیواره مثانه نشت می کند. سپس سلول‌ها هیستامین و سایر مواد شیمیایی قدرتمند سیستم ایمنی را آزاد می‌کنند و باعث ایجاد یک پاسخ التهابی مزمن و پایدار می‌شوند.

آلرژی غذایی

تقریباً همه مبتلایان به سندرم درد مثانه گزارش می‌دهند که علائم آن‌ها توسط طیف وسیعی از غذاها تحریک یا تشدید می‌شود. این می تواند یک چالش بزرگ برای تعریف باشد.

میوه ها، آب میوه ها (گریپ فروت، لیمو، پرتقال و آناناس)، کافئین و نوشیدنی های گازدار علائم این بیماری را تشدید می کنند. به طور معمول، این حملات سندرم می تواند توسط پنیرهای قدیمی، خامه ترش، سس سالاد یا آجیل ایجاد شود.

شناسایی و حذف غذاهایی که بر این سندرم تأثیر می گذارند از رژیم غذایی آسان نیست. به خصوص زمانی که هر ماده غذایی در زمان های مختلف بر مثانه تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اثرات میوه و آبمیوه می تواند تقریباً بلافاصله رخ دهد، اما نوشیدنی های کافئین دار زمان بیشتری برای تأثیرگذاری دارند.

عفونت نهفته

حتی اگر ادرار استریل است، معاینه میکروسکوپی می تواند وجود گلبول های سفید را نشان دهد. دکتر از بیمارستان دانشگاه لندن. شیلا سوامی می‌گوید: این پدیده نشان‌دهنده عفونت نهفته ناشی از خوشه‌های جدا شده از باکتری‌ها در لایه‌های عمیق‌تر دیواره مثانه است. این عفونت را می توان با دوره های مکرر دوزهای کامل آنتی بیوتیک به همراه یک ضد عفونی کننده ادراری از بین برد یا کنترل کرد.

اقدامات ساده

مصرف مایعات فراوان برای پاکسازی مثانه به همراه بی کربنات سدیم یا سیترات پتاسیم برای کاهش اسیدیته ادرار به مرور زمان از شدت التهاب می کاهد.

پنتوسان

پنتوسان که پزشک باید آن را تجویز کند، یکپارچگی دیواره داخلی مثانه را بازیابی می کند. اگرچه روند بهبودی می تواند تا شش ماه طول بکشد. در سال 2019، موسسه ملی بهداشت و مراقبت، استفاده از این دارو را برای کسانی که از سندرم درد مثانه با تغییرات شدید در خونریزی و زخم رنج می برند، تایید کرد.

سایمتیدین

سایمتیدین که بدون نسخه نیز در دسترس است، یک درمان قدیمی برای زخم معده است. این ماده اثر هیستامین شیمیایی را که در تغییرات التهابی مثانه نقش دارد، مسدود می کند. امتحان این روش ضرری ندارد و پزشکان گزارش داده اند که با این روش می توان به بهبودی کامل و دائمی دست یافت.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا