دانستنی ها

مصرف میوه و سبزی را در تابستان افزایش دهید

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن، رعایت یکسری نکات تغذیه ای از جمله مصرف بیشتر میوه و سبزی ضروری است.

به گزارش ایسنا، شبنم دالوند گفت: با توجه به اینکه در فصل گرم سال هستیم، رعایت یک سری توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی ضروری است.

وی افزود: وزن بیشتر گرمای بیشتری را در بدن حفظ می کند، بنابراین افراد باید وزن خود را در تمام اوقات کنترل کنند نه فقط در روزهای گرم سال.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه در فصل تابستان بیشتر سبزیجات و میوه جات مصرف می شود، گفت: مصرف میوه و سبزی به تامین آب بدن کمک می کند.

دالوند گفت: در این راستا مصرف مایعات فراوان و پرهیز از نوشیدنی های بسیار شیرین و بسیار سرد ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بدن در این فصل آب بیشتری را به دلیل تعریق از دست می دهد، خاطرنشان کرد: نوشیدنی حاوی لیمو ترش، سورگوم و تخم مرغ شربتی و همچنین مقدار کمی نمک می تواند جایگزین نمک و مواد معدنی شما در اثر تعریق شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های مزمن نباید از نمک استفاده کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت افزود: از مصرف مواد غذایی و مایعات حاوی کافئین مانند قهوه، شکلات کاکائویی، نوشابه و چای پررنگ نیز خودداری شود.

دالوند خاطرنشان کرد: محدود کردن پروتئین های حیوانی و مصرف پروتئین های گیاهی و حبوبات نیز به محافظت از بدن در برابر گرمازدگی و کم آبی کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا