اخبار خودرو

تهدیدی برای همه بزرگان ؛ شیائومی SU7 اولترا نیمه اول سال آینده از راه میرسد

تهدیدی برای همه بزرگان ؛ شیائومی SU7 اولترا نیمه اول سال آینده از راه میرسد

چند روز پیش شیائومی نسخه بهبود یافته اولین خودروی تولیدی خود یعنی SU7 را معرفی کرد. این نسخه پسوند Ultra را در نام خود دارد و ویژگی های شگفت انگیزی دارد. چندی پیش، لی جون، موسس و مدیرعامل شیائومی، اعلام کرد که فروش این ابر سدان الکتریکی در نیمه اول سال آینده آغاز خواهد شد.

مروری بر مشخصات شیائومی SU7 اولترا

همانطور که قبلاً به شما اطلاع داده ایم (Xiaomi SU7 Ultra با مشخصات شگفت انگیز)، Xiaomi SU7 Ultra به درایو سه موتوره مجهز شده است. این موتورها روی هم 1548 اسب بخار قدرت تولید می کنند. به لطف این قدرت شگفت انگیز، SU7 Ultra شتاب صفر تا شصت را در 1.97 ثانیه می رساند. شتاب 0 تا 200 کیلومتر در ساعت 5.96 ثانیه طول می کشد. اگر در مسیر مستقیم به شتاب گیری ادامه دهید، امکان رسیدن به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

معرفی شیائومی SU7 اولترا
تهدیدی برای همه بزرگان ؛ شیائومی SU7 اولترا نیمه اول سال آینده از راه میرسد

به گفته Jun، نسخه تولید انبوه SU7 Ultra از نظر باتری، موتور و شاسی هیچ تفاوتی با نمونه اولیه رونمایی شده هفته گذشته نخواهد داشت. اما برای کاهش هزینه ها و قیمت نهایی، از بدنه کامل فیبر کربنی در نسخه تولید انبوه استفاده نشده است. این نسخه از SU7 در دو مدل استاندارد و پیست به فروش می رسد.

اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتری شویم، باید بگوییم که موتور شیائومی SU7 اولترا از دو موتور سری V8s و یک موتور سری V6s تشکیل شده است. اگرچه نام این سری ها یادآور موتورهای بنزینی حجیم است، اما باید تاکید کنیم که هر دو موتور الکتریکی هستند.

نمای جانبی شیائومی SU7 Ultra
تهدیدی برای همه بزرگان ؛ شیائومی SU7 اولترا نیمه اول سال آینده از راه میرسد

انرژی مورد نیاز شیائومی SU7 اولترا توسط باتری Qilin 2.0 تامین می شود. این باتری ساخت شرکت CATL است و حداکثر توان آن به 1330 کیلووات می رسد. علاوه بر این، به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، باتری SU7 Ultra را می توان در کمتر از 12 دقیقه شارژ کرد.

ابعاد

با توجه به تغییرات ایجاد شده در بدنه، این نسخه نسبت به مدل استاندارد SU7 طولانی تر و عریض تر است. این نسخه دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5260، 2064 و 1406 میلی متر است. در مقابل، ابعاد مدل استاندارد 4997، 1963 و 1440 میلی متر است. هر دو نسخه اولترا و استاندارد در فاصله بین دو محور 3000 میلی متری یکسان هستند.

ابعاد گوشی شیائومی SU7 اولترا
تهدیدی برای همه بزرگان ؛ شیائومی SU7 اولترا نیمه اول سال آینده از راه میرسد

شیائومی قصد دارد با خودروی چهار درب تولید انبوه با SU7 Ultra، رکورد نوربرگ رینگ را بشکند. این رکورد در حال حاضر متعلق به پورشه تایکان توربو GT است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، رکورد SU7 Ultra در جهنم سبز در ماه اکتبر به ثبت خواهد رسید.

قیمت

در مورد قیمت شیائومی SU7 اولترا اطلاعاتی در دست نیست، با این حال آقای جون گفت که این نسخه از مدل معمولی گرانتر است، اما همچنان برای خرید در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است که مدل معمولی SU7 در سه نسخه استاندارد، پرو و ​​مکس به فروش می رسد. قیمت مدل استاندارد از 216 هزار یوان معادل 1.72 میلیارد تومان شروع می شود. این را هم اضافه کنیم که استقبال از شیائومی SU7 بسیار بالا بوده و تنها در ماه ژوئن بیش از 10 هزار دستگاه در چین فروخته شده است. این شرکت چینی قصد دارد تا قبل از پایان سال 120 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا