اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ورزشگاه تختی، خانه موقت استقلال و پرسپولیس؛ آماده‌سازی با هزینه دو باشگاه

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر یک از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باید ۱۷ میلیارد و نیم برای آماده‌سازی ورزشگاه تختی تخصیص بدهند.

به گزارش فارس، مهدی تاج درمورد جلسه امروز ستاد استنانداردسازی ورزشگاه‌ها برای بررسی استادیوم آزادی و تختی، اظهار داشت: کارهای اصولی در مجموعه آزادی انجام می‌شود و این ورزشگاه را از نزدیک دیده‌اید‌. من هم ۵_۴ بار همه جای استادیوم را بازدید کرده‌ام.

وی افزود: احتمال می‌دادیم ورزشگاه آزادی آماده نشود. هرچند همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که آماده شود اما اگر آماده نشد باید برای ورزشگاه تختی به عنوان جایگزین تلاش کنیم. تنظیم کرده‌ایم پرسپولیس و استقلال هر یک ۱۷ و نیم میلیارد به ورزشگاه تختی بدهند تا مقدمات کار برای برگزاری مسابقات در آن آماده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید شرایط خوبی فراهم شود تا بازی‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و لیگ نخبگان و همچنین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی تا اگر ورزشگاه آزادی آماده نشد، به AFC اطمینان بدهیم که بازی‌ها را در کشور خودمان میزبانی خواهیم کرد‌. در غیر این صورت خود کنفدراسیون برای ما ورزشگاهی در خارج از کشور اعلام می‌کند. ان‌شاءالله اگر آزادی آماده نشد، ورزشگاه تختی آماده می‌شود. 

تاج اضافه کرد: ورزشگاه شهرقدس را برای میزبانی باشگاه چادرملو و هوادار پیش‌بینی کرده بودیم و به همین دلیل مسئولان شهرداری و شورای شهر نیز در جلسه حضور داشتند. اطمینان ندارم همه کارها به بهترین شکل انجام شود ولی می‌دانم ۴۰_۳۰ سال است چنین اتفاقاتی نیفتاده که بلیت الکترونیکی شود، هرکس روی صندلی خودش بنشیند تا بفهمیم چه افرادی در ورزشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: درمورد مسائلی که رسانه‌ها همیشه تذکر داده‌اند، جلساتی در این مدت برگزار شده است. البته این مسائل وظیفه فدراسیون هم نیست‌ اما باید این مهم انجام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که داود رفعتی بارها اعلام کرده به جز بازی‌های بزرگ سایر دیدارهای استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و در این وضعیت آیا استادیوم آزادی به نیم فصل دوم می‌رسد، گفت:  اصلا ممکن است قبل از اتمام نیم فصل، ورزشگاه آزادی برسد. انتظار می‌رود بار این استادیوم را سبک کنیم. برخی بازی‌ها که هوادار کمتری دارد و امکان برگزاری‌اش در استادیوم تختی فراهم است، باید آنجا انجام‌ شود.

تاج درمورد اینکه شنیده می‌شود ظاهرا قرار است فقط ۲۵ میلیارد تومان در مرحله اول از طرف شرکت توسعه برای خرید VAR به حساب فدراسیون واریز شود، گفت: فدراسیون بحث خرید دستگاه‌ها را دنبال می‌کند. شرکت توسعه هم در حال تلاش است پول را به ما بدهد. امیدواریم در روزهای آینده این کار انجام شود‌. 

وی درخصوص تاکید خود روی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مسئولان یگان ویژه، توضیح داد: امروز یگان ویژه گزارشی داد که عمده آن بحث ورود بانوان، موانع و گرفتاری‌هایش بود که من هم قبول دارم اما توصیه و تذکر من این بود که ورود بانوان انجام نشود‌. همه باید به سمتی برویم که بشود اما باید موانع را رفع کنیم.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا