اخبار روز

زمان ثبت نام و هزینه سفر حج عمره


به گزارش مانیبان، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این شورا گفت: هماهنگی و برنامه زمانبندی نظارت بر کار عمره مشخص شده است و در صورت اعلام قیمت بلیت عمره هواپیما. نظر کمیسیون قیمت گذاری در مورد هزینه این سفر اعلام خواهد شد.

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، پس از تایید برنامه های پروازی، پیش آگهی و اطلاعیه ثبت نام برای علاقه مندان منتشر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب نماینده و فقیه حج و زیارت بر لزوم هماهنگی همه دستگاه ها برای اعلام تاریخ آغاز سفر عمره تاکید کرد و گفت: نظارت ها باید به گونه ای باشد که الزامات لازم رعایت شود. . همچنین تسهیلاتی در زمان مناسب برای خدمت رسانی به زائران در عربستان سعودی فراهم خواهد شد.

این شورا همچنین آخرین اقدامات و پیگیری های مربوط به سفر اربعین و اعزام زائران به عتبات را بررسی کرد. حمیدرضا محمدی، معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد کاروان های اعزامی سازمان حج و زیارت به عتبات عراق در هفته های اخیر، راهکارها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات به منظور ارائه خدمات بهتر در این کشور را تشریح کرد. حوزه های حمل و نقل، اسکان و تغذیه و ارائه گزارش تفصیلی از پیگیری های مربوط به انتخاب شرکت بیمه، ثبت نام در سماح و سامانه راهنمایی و امور مفقودین در خصوص زائران اربعین بر اساس سال گذشته آسيب شناسي.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت تعداد زائرانی را که تا صبح روز دوشنبه 17 مرداد 1392 در سامانه سماح برای اربعین 1403 ثبت نام کرده بودند، اعلام کرد و گفت: این تعداد 10 درصد کمتر از همین وضعیت است. سال گذشته . بر اساس ارزیابی، ثبت نام ها در سال گذشته از ابتدای صفر شتاب گرفته است.

نماینده فقیه در امور حج و زیارت همچنین تاکید کرد: تلاش همگان باید بر ارائه خدمات مطلوب و حفظ حقوق زائران متمرکز شود و در خصوص ارائه خدمات توسط شرکت بیمه در ایام حج در ایام اربعین دقت لازم به عمل آید. . توسط دست اندرکاران گرفته شده است.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این توصیه خواستار روشن شدن نقش وسایل گمنام و گمنام آخرین زائران اربعین و حج شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا