اخبار روز

حقوق سربازان امسال 18 میلیون تومان است.

حقوق سربازان امسال 18 میلیون تومان است.


رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا وضعیت فعلی حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح را تشریح کرد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در تشریح آخرین وضعیت حقوق پرداختی سربازان از دولت جدید و نمایندگان شورای اسلامی خواست تا بر اساس ماده 49 قانون خدمات عمومی، میزان حقوق سربازان را در بودجه سال آینده پیش بینی کنند.

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در گفت وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح و درخواست از دولت جدید برای افزایش حقوق سربازان، اظهار داشت: در حال حاضر میانگین حقوق و دستمزد کارکنان این نیروها افزایش یافته است. پرداختی به سربازان 5 میلیون و 600 هزار است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: حداقل حقوق 4 میلیون و 400 و بالاترین حقوق 18 میلیون تومان است که چه از نظر تحصیلی و چه از نظر خانوارهای پرجمعیت به افراد دارای شرایط خاص تعلق می گیرد.

حداقل دستمزد کارکنان نیروهای مسلح هر چه باشد، باید بین 60 تا 90 درصد حداقل دستمزد به سرباز پرداخت شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولت جدید درباره افزایش حقوق سربازان گفت: در اینجا از شورای اسلامی به ویژه نمایندگان مجلس که نسبت به خدمت سربازی حساس هستند و همچنین از دولت جدید خواهش می کنم. که طبق ماده 49 قانون خدمات عمومی، حقوق سربازان برای بودجه سال آینده پیش بینی شده است، زیرا در این قانون حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح هر چه باشد، بین 60 تا 90 درصد از حداقل دستمزد پیش بینی شده است. باید به سرباز پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر کمترین حقوق پرداختی به سربازان 4 میلیون و 400 هزار تومان است که زیر 60 درصد است و باید افزایش یابد. سردار مهری در خصوص حقوق سربازان متاهل گفت: در این زمینه باید از دولت و مجلس تشکر کرد. زیرا در حال حاضر برای سربازان متاهل همین حقوق 90 ​​درصد دیده شده است.

وی افزود: حدود 75 درصد از حقوق پرداختی به سربازان در مناطق دورافتاده و رزمی و مابقی سربازانی که در زادگاه خود خدمت می کنند، حقوق کمتری دریافت می کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا