اخبار روز

انتقال دریایی بخشی از زائران اربعین/ قیمت بلیت قایق هنوز مشخص نیست

انتقال دریایی بخشی از زائران اربعین/ قیمت بلیت قایق هنوز مشخص نیست


علی عسکری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال تعداد زیادی از زائران از مرز شلمچه به سمت کربلا و نجف تردد خواهند کرد، اظهار کرد: به همین منظور در نظر داریم بخش دریایی را فعال کنیم و بخشی از زائران تردد کنند. دریا ارسال به عراق

وی افزود: در طول یک سال گذشته جلسات متعددی با طرف عراقی برگزار کردیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر اتفاق خاصی نیفتد، بخشی از زائران را در ایام اربعین از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره منتقل کنیم. حسینی امسال».

مدیر کل بندر و کشتیرانی خرمشهر ادامه داد: فاصله بندر خرمشهر تا اسکله بصره 19 مایل دریایی یا 37 کیلومتر است. این فاصله با شناورها بسته به سرعت شناور بین 45 دقیقه تا یک ساعت و ربع طول می کشد.

وی تصریح کرد: برای این موضوع ترمینال مسافربری بین المللی در بندر خرمشهر داریم و آن را مرمت کرده ایم. همچنین یک قایق از طریق بخش خصوصی برای انجام بخش خصوصی سفر آماده شده است. این قایق ظرفیت 320 نفر را دارد. البته موسسات استاندارد باید ظرفیت خود را تایید کنند.

عسگری تصریح کرد: در مرکز شهر بصره اسکله ای به نام کرنش وجود دارد که در آن تاسیسات موقت ایجاد شده است. زائران از آنجا پایین می آیند و کارهای خود را انجام می دهند و از آنجا با وسایل نقلیه مانند تاکسی و اتوبوس به نجف و کربلا اعزام می شوند.

وی در ادامه گفت: به جز بندر خرمشهر، در بندر آبادان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است. در مقابل بندر آبادان، عراقی ها اسکله ای ایجاد کرده اند که امکان فعالیت های تجاری و مسافربری را فراهم می کند. اگر فردی بخواهد از این مسیر به عراق برود، امکانش وجود دارد، البته مسیر کمی سخت است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بلیت کشتی ها مشخص شده است یا خیر، گفت: در آخرین جلسه ای که با عراقی ها داشتیم، پیشنهاد دادیم با کشتی های دارای سفر آزمایشی انجام شود. حضور کارشناسان دو طرف از خرمشهر تا بصره و محاسبه هزینه ها و رسیدن به رقمی با بخش خصوصی. عراقی ها همچنین اعلام کرده اند که تا حد امکان از هزینه ها و هزینه های بندری چشم پوشی می کنند. در واقع هدف این است که بتوانیم یک سفر ارزان برای زائران انجام دهیم

وی با اشاره به اینکه هنوز قیمت ها مشخص نشده است، تاکید کرد: پس از تعیین قیمت ها در این خصوص و نحوه تهیه بلیت اطلاعات دقیقی ارائه خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا