اخبار روز

افزایش 2 میلیونی حقوق بازنشستگان در ماه جاری


به گزارش بازتاب آنلاین، مرتضوی ماده 29 قانون برنامه هفتم را در خصوص کمیسیون تلفیق اصلاح کرده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی شده است زیرا به نظر می رسد بند «دولت موظف به رفع «بدهی» است. مشکل مشخص است که جایگزین این پرونده چیست، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در برخی موارد مطرح کرده است، متأسفانه چیزی شبیه به شما در مجلس انجام شد و ما بلافاصله به آن اعتراض کردیم نمایندگان مجلس ماموریت داشتند زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرده است.

مرتضوی در مورد اینکه آیا لایحه دیگری ارائه می شود یا خیر، چون رئیس مجلس گفته است لایحه دیگری ارائه شود، گفت: خیر. توجه داشته باشید که با رصد و اخباری که دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از معاونین با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و اصلاحات را انجام دهند.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات انباشته ای است که قطعا پیگیری خواهیم کرد. دولت مصمم به پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی است. واقعیت این است که در سال های اخیر دولت محترمانه به این موضوع پرداخته و نزدیک به 220 بار اقدام به پرداخت بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی کرده ایم و سایر صندوق ها نیز بخش قابل توجهی از محتوای خود را به همین ترتیب دریافت کرده اند.

اما همیشه در خصوص اجرای مصوبات پیش بینی شده در بودجه سنواتی دوباره برای صندوق ها تکلیفی ایجاد می شود و دولت باید سالانه مطالبات اعتبارات را پرداخت کند در غیر این صورت صندوق ها دچار مشکل می شوند.

مرتضوی با بیان اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی زمانی اجرا می شود که قانون ابلاغ شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه آورده اند، آن اصلاحیه باید اصلاح شود، قطعاً یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. از تاریخ اجرای قانون.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه خواهد بود. تا زمان تهیه و ابلاغ آیین نامه، تمامی محاسبات افراد حدس و گمان بوده و به احتمال زیاد ملاک محاسبه میانگین حقوق مشمول کسر برای کارکنان مشابه در هر صنف/گروه در هر سازمان ملاک عمل خواهد بود.

فرض کنیم مدیر مدرسه بازنشسته با معدل 12 و 16 همان کارمند معدل همکار کارمند مذکور در بالا باشد. در این صورت 90 درصد از حقوق کارمند به شرح زیر کسر می شود.

مجموع خرابی ها = 261656457

خانواده و فرزندان و مناطق کمتر توسعه یافته به مبلغ کل = 36159101 تخفیف داده می شود

حقوق مندرج در جمله قبل = 225497356

90% حقوق مشمول کسر فوق = 202947620 می باشد.

حکم یک مدیر بازنشسته قبل از سال 1400 با سی سال سابقه کار و گروه 16 یا کلاس 12 در حال حاضر معادل 152011792 می باشد.

202947620 منهای 152011792 است که حاصل 50935828 ریال است.

40 درصد مابه التفاوت حقوق مستمری بگیر و مستمری بگیر معادل 20374431 ریال می باشد.

بنابراین، کل ملاک جمله، معیار مورد استفاده نیست


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا