اخبار روز سینما جهان

تام کروز شوالیه شد/ دریافت مدال لژیون دونور در فرانسه

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تام کروز که این روزها مشغول فیلمبرداری «مأموریت غیرممکن – فال اوت 2» در اروپا است، در دیدار با راچیدا دوتی وزیر فرهنگ فرانسه در پاریس، عنوان شوالیه لژیون افتخار را دریافت کرد. .

مهر وی نوشت: این جایزه که یکی از معتبرترین جوایز فرانسه در جهان است، ساعاتی پیش از افتتاحیه المپیک به کروز اهدا شد. پیش از این از هنرمندان، بازیگران و فیلمسازان مشهوری چون رابرت ردفورد، مارتین اسکورسیزی و کلینت ایستوود تجلیل شد.

کروز این جایزه را برای «دفاع پرشور خود از سینما که الهام بخش همه دوستداران سینمای بزرگ است» دریافت کرد. وزیر فرهنگ فرانسه همچنین از فیلمبرداری «ماموریت غیرممکن» در پاریس در سال 2017 تشکر کرد و گفت که این فیلم پاریس را به طرز شگفت انگیزی نشان می دهد.

خبر این بزرگداشت تا زمان انتشار عکسی که روز گذشته توسط وزیر فرهنگ منتشر شد، مخفی ماند و کروز هنوز در این باره چیزی نگفته است. از آنجایی که فرانسه در تابستان امسال میزبان بازی های المپیک است، این کشور نیز با آشفتگی سیاسی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی دست و پنجه نرم می کند.

اگرچه کروز به طور رسمی در مراسم افتتاحیه المپیک حضور نداشت، اما چهره های مشهوری مانند سارا جسیکا پارکر، متیو برودریک، شان وایت و نینا دوبرو، لیندسی ون، سرنا ویلیامز، سینتیا اریوو، آریانا گرانده، اسنوپ داگ، کریسی تیگان، جان لجند، تایلا، ملکه لطیفه و ریبل ویلسون از جمله مهمانان این جشن بودند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا