اخبار روز

کوروت ZR1; یک رکورد تاریخی برای کل دوران شورلت (+ عکس)

عصر ایرانشورولت کوروت ZR1 مدل 2025 معرفی جدیدی از یک ابرخودرو در دنیای خودرو است. را شورلت این خودرو همچنین دارای رکورد قدرتمندترین خودروی 8 سیلندر آمریکایی تولید اقتصادی در تمام دوران است.

موتور 5.5 لیتری این هیولا دارای قدرت 1064 اسب بخار و گشتاور 1123 نیوتن متر است. به کوروت ZDR1 جدید یک پکیج اختیاری به نام ZTK در نظر گرفته می شود که شاخص نیروی رو به پایین خودرو را به 544 کیلوگرم افزایش می دهد.

مدل قبلی کوروت ZR1 موتوری با قدرت 755 اسب بخار استفاده شد که مدل جدید را به اولین عضو خانواده تبدیل کرد که به بیش از 1000 اسب بخار قدرت دست یافت.

موتور جدید کوروت LT7 نام دارد و تغییرات مهمی به ویژه در پیستون، میل لنگ، سرسیلندر و تزریق سوخت دارد.

سیستم توربو دوقلو جدید که برای موتور LT7 طراحی شده است، تنفس بهتر و در نتیجه عملکرد موتور بالاتر را امکان پذیر می کند. وقتی صحبت از گیربکس می شود، مدل 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه انتخابی است.

سیستم تعلیق نیز بسیار شبیه است کوروت این خودرو دارای یک Z06 است که به تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2R متصل شده است و نرمی فوق العاده ای به خودرو می بخشد.

رینگ‌های فیبر کربنی 20/21 اینچی و سیستم‌های ترمز با دیسک‌های ترمز سرامیکی کربنی نقش مهمی در طراحی وزن کوروت جدید داشتند. وزن تریم کوپه این خودرو 1665 کیلوگرم و تریم کانورتیبل 1705 کیلوگرم است. ترمزهای کربن سرامیکی دارای دیسک های 15.7 اینچی در جلو و 15.4 اینچی در عقب هستند.

حداکثر سرعت کوروت جدید بیش از 345 کیلومتر در ساعت است و رکوردها مقاومت هوای 400 متری را در کمتر از 9.7 ثانیه نشان می دهند.

شورولت کوروت ZR1 نسبت به تسلا مدل S برتری 44 اسب بخاری دارد و حدود 453 کیلوگرم وزن کمتری دارد. همانطور که می دانید کنترل هر کیلوگرم خروجی موتور در کلاس تولید سوپر اسپرت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مقایسه با Lucid Air Sapphire، کوروت ZR1 جدید از نظر قدرت موتور 170 اسب بخار عقب است، اما وزن این کوروت همچنان از نظر فنی 756 کیلوگرم سبک تر است! کوروت از نظر نسبت قدرت به وزن حتی بهتر از بوگاتی ویرون است!

قیمت این هیولا هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به قیمت سایر مدل های ZR1، پیش بینی می شود محصول جدید بیش از 150 هزار دلار قیمت داشته باشد.

شورلت کوروت ZR1 / تریم کانورتیبل آبی و تریم سقف سخت Z

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا