اخبار روز

گران شدن بنزین یک پوست خربزه زیر پا است پزشکیان است / رهبری به کسانی که برای دولت پزشکیان آنها با دندان های تیز هشدار دادند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه درباره توصیه های رهبر انقلاب به نمایندگان شورای اسلامی در خصوص تعامل با دولت گفت: منظور از این بحث ها این است که با دولت آقای پزشکیان خود را درگیر سیاست نکنید، زیرا مسئله سرزمین سیاسی نیست. جهان با تغییرات عمیقی مواجه است و ما در عصری متفاوت با عصر یک دهه پیش زندگی می کنیم، عصر آنارشیسم بین المللی. تا یک دهه پیش کشورهای دنیا به دنبال سازوکارهایی برای کاهش تنش بودند، اما اکنون همه کشورهای دنیا منافع خود را در تنش می بینند و قدرت های بزرگ دنیا به جای حل و فصل اوضاع، دولت به سمت تنش می روند. پزشکیان او باید بر مشکلات گذشته غلبه کند و به فکر مشکلات آینده باشد.

دولت و مجلس نباید در موضوعات اختلاف نظر داشته باشند

وی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: کشور نباید برای یکسری موضوعات جنجالی تحت عنوان برجام هزینه کند. شاید حداکثر تا هفت ماه دیگر، بخش بزرگی از بندهای برجام منقضی شود و این در مورد جهان اعمال شود.» من در مورد جنازه برجام صحبت می کنم. بوی تعفن حوادث پس از خروج ترامپ از برجام همچنان در فضای سیاسی ایران وجود دارد و عوامل متناقضی را به وجود آورده است. طبق این توصیه، برای هر دو طرف و به ویژه در مورد دولت آقای آقای پزشکیان جریانات سیاسی یا افرادی که هنوز در مورد برجام اختلاف نظر دارند نباید این اتفاقات و اختلافات را مقصر بدانند زیرا دولت وظایف مختلفی در داخل، بیرون، اقتصادی، فرهنگی و … دارد. همه این مسئولیت های دولت نباید تحت الشعاع موضوع بحث انگیزی مانند برجام قرار گیرد، جایی که احزاب می خواهند مشروعیت خود را نشان دهند. برداشت بعدی من این است که آنها به دنبال نوعی اجماع هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبری پیش بینی کرده بودند که دولت آقای پزشکیان او با یک سری کمین های سیاسی روبرو خواهد شد و آنها سعی کرده اند به کسانی که دندان تیز کرده اند هشدار دهند که به دولت حمله کنند. آنها در عین حال تاکید کردند که وظیفه فوری این است که هر چه سریعتر رای اعتماد به تصویب برسد تا دولت بتواند کار را آغاز کند. تحولات اخیر نشان داده است که برخی افراد دندان های خود را تیز کرده اند که منجر به شکست دولت از ابتدا شد. پزشکیان عده ای شانس داشتند و شانس سیاسی بی سابقه ای داشتند. همه نهادهای کشور، نیروهای مسلح کشور، رسانه های کشور و همه تریبون های کشور در اختیارشان بودند تا به فرضیه خودشان مبنی بر مدیریت ناب کشور جامه عمل بپوشانند، اما نه تنها مدیریت نشد. اما می بینیم که در این دوران یکنواختی بود که بزرگترین مشکلات و گرانی ها، بیشترین مالیات ها و بزرگترین بی اخلاقی های سیاسی رخ داد. حتی متولیان این سیستم هم به این نتیجه رسیدند که یکنواختی اشتباه است. به همین دلیل است که آنچه دیدیم هشداری بود برای مردمی که با ناکام ماندن در پاکسازی، اکنون در صدد پیشی گرفتن از دولت هستند. آقا پزشکیان از زمانی که رای دادند به دنبال آشتی بودند و من به اطرافیان آقای …. پزشکیان موضوع طرح مسائل بحث برانگیز نیست، بلکه رسیدگی به مشکلات رایج است تا مهاجمان بهانه ای نداشته باشند.

وی در خصوص ویژگی های اعضای کابینه دولت چهاردهم که رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند، گفت: معتقدم ایشان ویژگی های کلی داشتند و اساس بحث این بود که کسانی که به اصول اولیه آن معتقدند. سرزمین می تواند در کنار شعارها و اهداف آقای به کابینه راه پیدا کند پزشکیان برای عملی بودن بر اساس اصولی که انتخاب می کنند، تصمیمات سیاسی کم است پزشکیان تشکیل نمی شود. مهمترین چیزی که بر آن تاکید شد این بود که نیروها برای اتحاد و کار می آیند نه برای اختلاف. به نظر من توصیه به هیأت وزیران این بود که از اختلافات پرهیز کنند.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: یک جمله اساسی که بی سابقه به نظر می رسید و در صحن مجلس مطرح شد این بود که در کنار انتقاد و پرسش، مجلس نیز باید پاسخگو باشد. او به دنبال پاسخگویی مجلس در مورد آینده کشور بود. واقعیت این است که روزانه ده ها شعار و سخنرانی ضد حکومتی در مجلس شنیده می شود اما نمایندگان مجلس به آن پاسخی نمی دهند. در فضای انتخاباتی که من حضور داشتم، مردم از بسیاری از اقدامات مجلس قبل از جمله افزایش مالیات، بی توجهی به تورم، گرانی و حاشیه سازی در سیاست خارجی انتقاد کردند. آنها مجلس پاسخگو می خواهند و دولت و مجلس باید با هم کار کنند و پاسخگو باشند.

فلاحت پیشه ادامه داد: آقای پزشکیان باید بداند که هر گونه افزایش قیمت و مالیات به ویژه افزایش قیمت کالایی مانند بنزین، پوست خربزه زیر پایش است. دولت و مجلس دوباره لایحه بودجه را بررسی کنند. پشیمانی یا عدم تعهد اغلب در کارخانه های خودروسازی و واردکنندگان خودرو اتفاق می افتد. همه اینها عامل اصلی شکوفایی کشور است. به جای گران شدن، باید به بودجه نظم داد. به این ترتیب ثروت به اندازه ای ایجاد می شود که دولت پزشکیان می تواند اولین دولتی باشد که بودجه آن فشار اقتصادی بر مردم را افزایش نمی دهد، بلکه آن را کاهش می دهد. شاهد بودیم که در دولت قبل هر سال 50 درصد مالیات ها افزایش می یافت و بسیاری از اقلام بین 50 تا 90 درصد گران می شد. آقا پزشکیان باید بودجه کشور را اشراف زدایی کند و مجلس در این زمینه همکاری و پاسخگو باشد.

27211

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا