اخبار روز

بهنار: مدتی است تولید نفت و گاز در کشور متوقف شده است/ شاید بنزین 50 هزار تومان شود اما…

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمدرضا بهنار دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری گفت: در بخشی از گفتگو با خبرگزاری بازتاب آنلایندر پاسخ به این سوال آیا شما معتقدید که تیم اقتصادی اطراف آقای پزشکیان آیا آنها قادر به انجام این اصلاح ساختاری در بخش اقتصادی و جهش اقتصادی هستند؟ گفت: آری اطرافش افراد فهیمی هستند. من به جای تردید در خرد و درک این عزیزان به وضعیت اجتماعی و امنیتی کشور فکر می کنم.

مدتی است که تولید نفت و گاز در کشور متوقف شده است

وی ادامه داد: بگذارید یک مثال ساده بزنم. ما در حال حاضر در بحث انرژی در کشور به شدت نامتعادل هستیم. مدتی است که تولید نفت و گاز در کشور متوقف شده و مصرف انرژی ما هر سال بین ۶ تا ۸ درصد افزایش می یابد. برخی از کشورهای صنعتی جهان در صورت افزایش 1 درصدی مصرف انرژی در سال، وضعیت اضطراری اعلام می کنند. الان در زمستان گاز نداریم و تابستان برق نداریم.

بهنر با بیان اینکه هر گونه قطعی برق یک شرکت بزرگ صنعتی به شدت بر بهره وری تاثیر می گذارد، گفت: در حالی که بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا را داریم کشوری که در نفت سوم و چهارم جهان هستیم و مقام سوم، اما در کل در جهان اول هستیم. مشکل این عدم تعادل انرژی باید حل شود. هم در تولید و هم در مصرف باید شکل بگیرد.

اگر بنزین 50 هزار تومان باشد شاید لازم باشد اما …

این سیاستمدار اصولگرا گفت: برای کنترل مصرف باید از دو ابزار مدیریتی و قیمت گذاری استفاده کنیم. در جریان انتخابات شروع کردند به گفتن اینکه آیا آقای پزشکیان بنزین 30000 تومان. در ضمن میخوام بگم که اگر بنزین 50000 تومن باشه شاید لازم باشه. اما باید فضای معیشت مصرف کننده را داشته باشید.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مهندسین کارهای تخصصی، فنی و مهندسی انجام داده ایم، گفت: از این تحقیقات مشخص شد که امروز با قیمت هشتاد دلاری نفت، 240 میلیارد دلار انرژی می سوزانیم سالانه 240 میلیارد دلار! ببینید در عالم آفرینش انرژی اگر بخواهیم بگوییم وظیفه دیگری یعنی رفاه ندارد. هنگامی که انرژی مصرف می شود، می گویند که باعث ایجاد ثروت می شود. ما از این انرژی استفاده می کنیم و ثروت ایجاد نمی کند. ما در اصل آن را آتش زدیم.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علاوه بر این، شهرهای ما آلوده هستند و محیط زیست را از بین برده ایم و جاده ها پر از تصادف است حتی به سراغ آقای مخبر و مردم دولت آقای رئیسی رفتیم و این تحقیقات را ارائه کردیم و گفت که ما پروژه ای داریم که البته بیشتر فرآیندی است و می توانیم ظرف شش تا نه سال مصرف انرژی را 30 درصد کاهش دهیم. بدون اینکه روی رفاه مردم تاثیر بگذارد.

وی افزود: این اصلاحات نیازمند شجاعت و درایت تصمیم گیری است. هر دو ابزار باید با هم استفاده شوند. هم ابزار مدیریتی و هم جایزه. تا زمانی که بنزین لیتری 3000 تومان باشد روزانه میلیون ها بنزین قاچاق می کنیم و تا دو سال آینده این روند را ادامه خواهیم داد. یکی به یکی از بزرگترین واردکنندگان بنزین تبدیل خواهیم شد. این روند نمی تواند ادامه یابد و باید جراحی بزرگ انجام شود. از طرفی باید معیشت خانواده را مدیریت کنیم تا دوباره دچار بحران امنیتی نشویم.

یک اتاق فکر هوشمند باید به دنبال عملیات بزرگتر باشد

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری گفت: برمی گردم به سوالی که پرسیدید آیا آقای پزشکیان و دولت ایشان آخرین فرصت است، من می گویم آخرین فرصت را نمی بینم، اما بله، این دولت چهار ساله فرصت بزرگی است، بقیه که آمدند مجبور و موظف به انجام این کارهای بزرگ در دولت ایشان بودند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه ایشان را فردی بسیار وارسته، دلسوز، انقلابی و پاک می دانم، توضیح داد: اما دغدغه آقای … پزشکیان فکر می کنم روز اولی که رسماً بر کرسی ریاست جمهوری می نشیند، آنقدر گرفتار مشکلات روزمره از پرداخت حقوق و یارانه گرفته تا مطالبات گندم کاران و قطعی برق می شود که فضای تفکر هوشمندانه را باور نمی کند. . بگذار عمل کند، این کار را نکن.

این سیاستمدار اصولگرا ادامه داد: زمانی که جراح می خواهد عمل کند، متخصص قلب و متخصص داخلی باید بیماری و درمان را به درستی تشخیص دهد و دستورالعمل بدهد تا جراح بداند کجا، چگونه و چه زمانی عمل کند. همین طور اگر بخواهیم عملیاتی انجام دهیم نمی شود، در دولت هم همین طور است و یک اتاق فکر باید هوشمندانه و علمی کار کند و به پروژه ای با ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برسد. سپس به او بگویید که در چه شرایطی دوست دارد این پروژه را اجرا کند. باید آقا باشه پزشکیان اینها را در نظر بگیرید. هرکسی که رئیس جمهور می شود، باید علاوه بر کار روزانه، یک اتاق فکر هوشمند داشته باشد که پروژه های دشوار را تعریف، توضیح و اجرا می کند.

27215

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا