اخبار روز

حقوق 1000 میلیاردی سردار آزمون در امارات!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ به نظر می رسد پس از مدت ها سردار آزمون تیم بعدی خود را انتخاب کرده و پیراهن شباب الاهلی را در لیگ امارات به تن خواهد کرد. همان تیمی که سعید عزت اللهی را در خط میانی دارد و البته 10 روز دیگر در پلی آف لیگ نخبگان آسیا به مصاف سپاهان می رود. اما ماجرای انتخاب شباب الاهلی توسط سردار آزمون چه بود؟

به گزارش ایرنا، در زمستان 1400 بایرلورکوزن با سردار آزمون به توافق رسید که ستاره خط حمله تیم ملی پس از درخشش در پیراهن زنیت راهی آلمان شود و برای این تیم بازی کند. آزمون یک فصل و نیم را در اردوی لورکوزن سپری کرد و در بوندسلیگا چند گل به ثمر رساند. اما پس از حضور ژابی آلونسو، مسئولان باشگاه آلمانی تصمیم گرفتند در تابستان 1402 سردار را به ایتالیا بفرستند و او را به آ اس رم قرض دهند.

حضور آزمون در رم بیش از یک فصل طول نکشید. چرا که مسئولان بایرلورکوزن به هیچ وجه از جایگاه خود مبنی بر دریافت 12.5 میلیون یورو برای صدور مجوز تست انحراف نداشتند و رم به دلیل عدم صعود به لیگ قهرمانان اروپا، ملی پوش ایرانی ایرانی نتوانست این مهاجم را برای همیشه خریداری کند. به همین دلیل سردار چند روز پیش به آلمان سفر کرد تا در تمرینات تیمی شرکت کند، همانطور که در مراسم حضورش در لورکوزن اعلام شد.

جدال با باشگاه آلمانی و اتفاقات هفته گذشته نشان داد سردار آینده ای در لورکوزن ندارد و باید مسیر جدیدی برای ادامه فوتبالش پیدا کند. این مسیر در نهایت در فوتبال آسیا و دقیقا همان خبری که خبرگزاری ایرنا در بیست و نهم منتشر کرد به پایان رسید خرداد ماه (لینک خبر) منتشر شد، اتفاق افتاد. حالا آزمون شباب با الاهلی موافقت کرده و در لیگ ADNOC و لیگ قهرمانان آسیا پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که آزمون برای حضور در فوتبال آسیا موافقت کرد. اولی پیشنهاد نجومی الاهلی برای این بازیکن و دومی نزدیک بودن به ایران. سردار از 16 سالگی و با حضور در فوتبال روسیه از ایران و خانواده اش دور بوده است یکی این یکی از کلیدهای اصلی این انتقال است. دوم مبلغی است که شباب الاهلی برای انتقال نادر این مهاجم هزینه کرد.

الاهلی برای امضای قراردادی سه ساله 18 میلیون یورو هزینه کرد و البته هزینه دریافت مجوز تست را هم پرداخت کرد. یعنی مبلغی بالغ بر 1000 میلیارد تومان. بخشی از این مبلغ به بایرلورکوزن می رسد و مابقی دستمزد مهاجم 29 ساله تیم ملی است. انتقالی جذاب برای این مهاجم که از سویا اسپانیا هم پیشنهاد داشت اما ترجیح داد همه جوانب را در نظر بگیرد و الاهلی را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کند.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا