اخبار روز سینما جهان

یک نمایش باشکوه در رودخانه سن

پاریسی ها در زیر سایه ناامنی و حمله تروریستی و دردهای جاری کشورهای جهان، مراسم افتتاحیه ویژه ای را ارائه کردند، نمایشی که با تمام هنرش تجلی پاریس بود.

اولین بار بود که مراسم افتتاحیه ورزشگاه و زمین ورزشی را ترک کرد و با ایده ای جذاب به رودخانه سن و اطرافش آمد. قایق های حامل ورزشکاران شرکت کننده یکی یکی از مقابل تماشاگران عبور کردند و همه زیر باران به تماشای آغاز باشکوه المپیک 2024 نشستند.

پاریسی ها در این نمایش چند ساعته با طراحی دقیق و دقیق تمام هنر، تاریخ و فرهنگ خود را از نقاشی های داوینچی، دگا و گوگن که در موزه لوور نگهداری می شوند تا اپرا و اپرا به سه میلیارد بیننده تلویزیونی منتقل کردند. تئاترهای کوچه های پاریس و حتی انیمیشن های نمایش داده شده در استودیو در این شهر ساخته می شود.

این افتتاحیه با تصاویری از زیدان در دست گرفتن مشعل المپیک آغاز شد. او به مترو رفت و مشعل را به سه نوجوان داد و آنها از کانال های مترو به کانال های آبی پاریس رفتند. حالا این سه نوجوان در مراسم زنده حاضر می شوند. اجرای زنده که بی نقص اجرا شد برگرفته از همان ادبیات داستانی ویکتور هوگو و امیل زولا است که به زیبایی داستان مردم شهر را در طول اجرا نشان می دهد.

طراح این اجرا (توماس جولی) در جایی از روش فیلمبرداری فیلم های موج نوی فرانسوی استفاده کرده بود و زوم های سریعی که روی موضوع انجام می داد، یادآور فیلم های کلود شابرول و فرانسوا تروفو، یکی از کارگردانان نیو فرانسه بود. سینمای موج.

این اجرای خیابانی در دل خود بار دیگر به سراغ ادبیات نمایشی می رود. در ابتدای هر قسمت متنی روی تصویر حک می شد که داستان قسمت آینده را تایید می کرد.

دیوارهای نمناک کنار رودخانه سن، جایی که عمارت بزرگی برای قرن‌ها خشک شده بود، محل اجرای تئاتر موزیکال خیابانی بود. بین پنجره‌های عمارت، زنی قرمزپوش که سر بریده‌ای در دست دارد، نقاشی در راه تئاتر شکل می‌گیرد و ناگهان اجرای یک نوازنده گیتار الکترونیکی. در بالکن ساختمانی که موسیقی را تجلی می دهد و همه اینها در چیدمان صحیح و به عنوان قاب عکسی برای میلیاردها بیننده منعکس می شود و پاریس خاطره جمعی باشکوهی را از دل المپیک 2024 برای مردم جهان خلق می کند. خاطره ای که در آن هنر باشکوه و دوست داشتنی به نمایش گذاشته می شود هنری که فرانسوی ها در گذشته به جهان صادر می کردند.

هنر در کنار شهر پاریس و رودخانه سن آمد و در جشن میزبانی المپیک 2024 خود را نشان داد و نمایشی از تاریخ و فرهنگ فرانسه با نور و تصویر و موسیقی ارائه کرد تا برای کسانی که فردا می آیند ثبت شود.

۵۷۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا