اخبار خودرو

هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند

هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند

دو سال پس از عرضه Ioniq 5 به عنوان اولین خودروی الکتریکی خود در ژاپن، هیوندای وارد بخش اتوبوس های برقی شد. این شرکت Elk City Town را در ژاپن معرفی کرده است.

طبق آخرین مدل، الک سیتی تاون یک اتوبوس برقی سایز متوسط ​​با طول 8995 میلی متر، عرض 2490 میلی متر و ارتفاع 3400 میلی متر است. فاصله بین دو محور 4420 میلی متر و شعاع چرخش 7.6 متر است. با نمره 25 درصد، احتمالاً جاده های کوهستانی ژاپن را به خوبی اداره می کند. این اتوبوس برقی 9 متری ظرفیت 55 نفر را دارد. این رقم شامل راننده و 54 سرنشین است که 18 نفر نشسته و 36 نفر ایستاده هستند.

هیوندای اتوبوس برقی شهر الک را در ژاپن ارائه می کند
هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند

هیوندای از باتری 145 کیلووات ساعتی در شهر الک سیتی استفاده می کند و ادعا می کند که این اتوبوس می تواند مسافت 233 کیلومتری را با سرعت ثابت 60 کیلومتر در ساعت یا 330 کیلومتر را با سرعت ثابت 30 کیلومتر در ساعت فراهم کند. این اتوبوس با استفاده از CHAdeMO با 90 کیلو وات به سرعت شارژ می شود. در مورد موتور، سازنده موتور 160 کیلوواتی ZF را انتخاب کرده است که حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت را برای این اتوبوس برقی فراهم می کند.

شهر Elk City دارای نمای بیرونی مدرن با چراغ‌های روشنایی در روز و نور بالا (جلو و عقب)، چراغ‌های پروژکتوری و آینه‌های گرم شونده است. هیوندای همچنین این اتوبوس برقی را به یک دستگاه تصفیه هوای داخلی، یک کیلومتر شمار دیجیتال 12.3 اینچی، یک فرمان چندکاره چهار پره گرم کن، یک صندلی راننده چند منظوره و یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی بزرگ مجهز کرده است. به نظر می رسد هر دو صفحه نمایش از سیستم عامل ccNC استفاده می کنند که هیوندای در جدیدترین سدان های خود استفاده می کند.

هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند
هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند

Elk City Town همچنین چندین ویژگی ایمنی پیشرفته را ارائه می دهد. اینها شامل سنسورهای درب، سنسورهای پارک عقب، هشدار وضعیت راننده (DSW)، کنترل دینامیک خودرو (VDC) و سیستم توقف اضطراری (EDSS) می‌شوند. به گفته Nikkei، Elk City Town از شارژ دوطرفه وسیله نقلیه به خانه (V2H) پشتیبانی می‌کند و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از انرژی ذخیره‌شده در بسته باتری، خانه را تامین کنند.

هیوندای پذیرش سفارشات شهرک الک در ژاپن را آغاز کرده است و در روز معرفی، قراردادی را برای فروش پنج دستگاه به گروه ایوازاکی امضا کرد. این شرکت ژاپنی این اتوبوس های برقی را در جزیره یاکوشیما مستقر خواهد کرد. هیوندای اعلام کرده است که قصد دارد تمام اتوبوس ها و تاکسی های جزیره را با خودروهای بدون آلایندگی جایگزین کند.

هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند
هیوندای اتوبوس برقی الک سیتی تاون را در ژاپن ارائه می کند

هیوندای قصد دارد با استفاده از کانکتورهای OBD2 (On-Bord-Diagnose) خدمات تله‌ماتیکی را برای شهر الک سیتی تاون ارائه دهد تا مدیریت خدمات خودرو را تسهیل کند. علاوه بر این، در حال ایجاد یک دفتر محلی قطعات برای دستیابی به نرخ تحویل در روز بعد 95٪ یا بیشتر است. این 2 مورد می تواند الگویی مناسب برای مونتاژکاران ملی باشد تا مصرف کنندگان با کمبود قطعات یدکی و عدم سرویس دهی کافی مواجه نشوند.

چندی پیش در مقاله ای در جدیدترین وبسایت خودرو در مورد استفاده از نسخه هیدروژنی اتوبوس هیوندای الک سیتی تا تعداد 1000 دستگاه در کره جنوبی صحبت کردیم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. لازم به ذکر است که این نسخه ژاپنی کوتاهتر از نسخه مورد استفاده در کره جنوبی است و به نوعی متوسط ​​(بین اتوبوس و مینی بوس) است. این موارد نشان می دهد که این اتوبوس از نظر ابعاد و نوع مصرف انرژی بسته به نوع استفاده و نیاز مصرف کننده انعطاف پذیر است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا