دانستنی هاسبک زندگی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی یکی از بهترین درمان‌های دندان پزشکی و جایگزینی دائمی برای دندان‌های از دست رفته هستند. این روش درمانی نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان، قیمت بسیار بالاتری دارد، به طوری که بسیاری افراد با وجود دانستن مزایای زیاد آن نمی‌توانند این روش درمانی را انتخاب کنند. بیمه، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های درمانی است که در اکثر اوقات شامل درمان‌های دندان پزشکی نمی‌شود. با این حال بعضی درمانگاه‌ها، با شرکت‌های بیمه‌ای قرارداد بسته و بعضی درمان‌های غیر پیچیده دندان پزشکی را با احتساب بیمه برای بیماران انجام می‌دهند.

ایمپلنت نیز یکی از روش‌های درمانی در دندان پزشکی است که اکثر شرکت‌های بیمه‌ای آن را تحت پوشش خود نگرفته‌اند؛ با این حال بعضی از شرکت‌ها نیز تحت پوشش خود قرار داده‌اند. در ادامه درباره چند و چون هزینه ایمپلنت برای شما توضیحاتی کاملی ارائه می‌دهیم.

چرا ایمپلنت، روش درمانی گرانی است؟

ایمپلنت، یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین درمان‌ها در دندان پزشکی است که انجام آن دقت و مهارت بالایی می‌طلبد. از طرفی بخشی از ایمپلنت که حکم ریشه دندان طبیعی را دارد و درون استخوان فک انسان‌ها قرار می‌گیرد باید با کیفیت باشد تا موجب عفونت کردن و آسیب دیدن بیمار نشود.دائمی بودن درمان ایمپلنت نیز بر میزان اهمیت آن می‌افزاید. نکاتی که گفتیم مهم‌ترین دلایل گرانی ایمپلنت هستند. البته قیمت نهایی ایمپلنت بر اساس چندین عامل تعیین می‌شود که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

عواملی که بر قیمت نهایی ایمپلنت تاثیر گذارند

مسائل زیادی تعیین می‌کنند قیمت ایمپلنت دندان کاشته شده در دهان بیماران چقدر باشد. چند مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت در ادامه معرفی شده‌اند.

جنس و برند ایمپلنت

اولین و مهم ترین مسئله تاثیرگذار، جنس و برند ایمپلنت مصرفی است. جنس و برند ایمپلنت تاثیر زیادی در کیفیت و ماندگاری ایمپلنت دارند. البته لازم نیست حتما گران‌ترین ایمپلنت را انتخاب کنید تا بیشترین دوام را داشته باشید. برندهای ارزان‌تر نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و نیازهای بیماران را برآورده می‌کنند. به عنوان مثال اشتراومن، نوبل بیوکر و زیمر از جمله بهترین برندهای خارجی ایمپلنت دندانی هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بالطبع قیمت بالایی نیز دارند. در مقابل کوشافن پارس و کیمیا کاشت اطبا از جمله معروف‌ترین و بهترین برندهای ایرانی ایمپلنت هستند که قیمت بسیار مناسب‌تری دارند. کیفیت این برندها در مقابل قیمت آنها در سطح بالایی قرار دارد و نباید تصور کنید چون قیمت ارزان‌تری دارند، کیفیت آنها بسیار پائین است.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

نحوه کاشت ایمپلنت

چگونه کاشته شدن ایمپلنت نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. روش‌های مختلف اجرای ایمپلنت، ابزارهای مختلفی نیز نیاز دارند که قیمت‌های متنوعی دارند.

محل اجرای ایمپلنت

محل اجرای ایمپلنت در فک بیمار و تعداد دندان‌های جایگزین شده نیز تاثیر بسزایی در قیمت نهایی ایمپلنت دارند. قرار گرفتن ایمپلنت در برخی از نقاط فک سخت‌تر بوده و هزینه بالاتری به همراه خواهد داشت.

تجربه دندانپزشک

دندان پزشکان بر اساس معیارهای خاصی از بیماران دستمزد می‌گیرند و ممکن است دو دندان پزشک برای یک کار خاص دو مبلغ متفاوت درخواست کنند. این موضوع به تجربه و کاربلدی دندانپزشک نیز بستگی دارد. ایمپلنت یک روش جراحی محسوب می‌شود که باید توسط فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

بیمه

نوع بیمه بیمار و سقف آن برای تحت پوشش داشتن درمان‌های دندان پزشکی، مسئله حائز اهمیتی است که در این مقاله به طور کامل به آن می‌پردازیم

گاهی قبل از شروع ایمپلنت و حتی در حین اجرای آن، ممکن است مشکلاتی برای بیمار ایجاد شود که حل کردن آنها هزینه‌های جداگانه داشته و همراه با ایمپلنت پرداخت نمی‌شوند. کشیدن دندان، جراحی یا پیوند لثه و استخوان از جمله معمول‌ترین مشکلاتی هستند که ممکن است لازم باشد برای بیمار اجرا شوند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

تعرفه‌های تامین اجتماعی به طور کلی بسیار محدود بوده و خدمات درمانی زیادی تحت پوشش آن قرار نگرفته‌اند. دندان پزشکی، یکی از بخش‌هایی است که محدودترین تعرفه‌های درمانی را دارد و بسیاری از روش‌های درمانی آن تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. ایمپلنت یکی از این خدمات است اما می‌توانید برای اطمینان بیشتر، با مراکز درمانی همکار تامین اجتماعی تماس گرفته و مطمئن شوید که مرکز مورد نظر شما این خدمت را تحت پوشش دارد یا خیر.

پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی

برخی بیمه‌های تکمیلی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند، درمان ایمپلنت را نیز تحت پوشش خود گرفته‌اند. بهتر است این مسئله را از طریق بیمه خود پرس‌و‌جو کنید تا بتوانید نتیجه قطعی به دست آورید.

راه‌هایی برای کاهش هزینه ایمپلنت یا تسهیل پرداخت هزینه

هزینه کاشت ایمپلنت، هزینه سنگینی است که بیشتر افراد برای پرداخت یکجای آن دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. چندین راه حل وجود دارد که با اجرای آنها می‌توانید هزینه نهایی ایمپلنت را برای خود کاهش داده یا شرایط آسانی برای پرداخت آن به وجود بیاورید. این راه حل‌ها عبارتند از:

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

  • فرآیند اجرای ایمپلنت معمولا مدت طولانی به طول می‌انجامد. به همین دلیل بعضی از کلینیک‌ها یا حتی مطب‌های دندان پزشکان، شرایط پرداخت اقساطی را برای بیماران فراهم آورده‌اند تا بتوانند راحت‌تر هزینه ایمپلنت خود را پرداخت کنند

  • مرکزهای درمانی دولتی و کلینیک‌هایی که متعلق به دانشکده‌های دندان پزشکی هستند، هزینه‌های کمتری از بیماران دریافت می‌کنند. در واقع در دانشکده‌های دندان پزشکی دانشجوها برای تکمیل آموزش‌های خود به درمان بیماران می‌پردازند به همین دلیل هزینه‌های بسیار کمتری دریافت می کنند

  • اکثر بیمه‌های درمانی با مراکز درمانی قرارداد می‌بندند تا بیمه شدگان آنها بتوانند خدمات پزشکی رایگان یا کم هزینه دریافت کنند. می‌توانید به مراکز این چنینی مراجعه کنید تا هزینه نهایی شما کاهش یابد. کلینیک دندان پزشکی درسا که در مشهد هست، یکی از کلینیک‌هایی است که با بعضی بیمه‌های درمانی قرارداد دارد و هزینه کمتری از بیمه‌شدگان دریافت می‌کند

  • بعضی انواع تاج‌های ایمپلنت قیمت‌های مناسب و ارزان‌تری داشته و استحکام بسیار بالایی نیز دارند. درباره استفاده از این تاج‌ها بهتر است با دندان پزشک خود مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن آخر

کاهش هزینه‌های ایمپلنت دندان با استفاده از بیمه، یک گام مؤثر در جهت بهبود دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی پیشرفته است. با پوشش بیمه‌ای مناسب، افراد بیشتری می‌توانند از این روش‌های درمانی بهره‌مند شوند، که در نهایت منجر به بهبود کیفیت زندگی و سلامت دهان و دندان می‌شود. بیمه‌ها می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های سنگین ایمپلنت را پوشش دهند، و این امر باعث می‌شود که افراد از لحاظ مالی کمتر تحت فشار قرار گیرند. با این رویکرد، نه تنها بار مالی از دوش بیماران برداشته می‌شود، بلکه سیستم‌های بهداشتی نیز می‌توانند به طور مؤثرتری منابع خود را مدیریت کنند و بهبود خدمات درمانی را تجربه کنند. بیمه تأمین اجتماعی به تنهایی هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد، اما به کمک بیمه‌های تکمیلی می‌توان این هزینه را جبران کرد.

سوالات متداول

آیا قیمت ایمپلنت دندان در مشهد با شهرهای دیگر مثل اصفهان و شیراز و … تفاوت دارد؟

گفتیم که عوامل متعددی در قیمت نهایی ایمپلنت تاثیر دارند اما نمی‌توانیم با اطمینان بگوئیم قیمت ایمپلنت در شهرهای مختلف با یکدیگر فرق دارد.

آیا می‌توانیم به جای مراجعه به مطب شخصی دندان پزشک به یک دانشکده دندان پزشکی مراجعه کنیم؟

بله این مراجعه در کاهش مبلغ نهایی ایمپلنت نیز تاثیر زیادی دارد.

آیا می‌توانیم هزینه ایمپلنت دندان را به صورت قسطی پرداخت کنیم؟

بله به خاطر فرآیند اجرای طولانی امکان پرداخت اقساطی آن وجود دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی این روزهای مردم، اکثر دندان پزشکان امکان پرداخت اقساطی را در مطب‌های خودشان به وجود آورده اند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا