اخبار روز سینما جهان

بهترین فیلم‌های «فن بینگ‌بینگ»؛ ملکۀ سینمای آسیا

فن بینگ بینگ در سال 1998 با بازی در سریال “پرنسس زیبای من” به عنوان بازیگری جذاب و توانا شناخته شد، اما درخشش او در فیلم تلفن همراه در سال 2003 نقطه شروع شهرت و محبوبیت بین المللی او شد.

به گزارش فرادید، فن یکی او یکی از مشهورترین بازیگران آسیایی است که توانسته از مرزهای سینمای کشورش فراتر رفته و در آثار بین المللی و هالیوودی نیز به ایفای نقش بپردازد.

در اینجا شش مورد از معروف ترین آثار فن را مشاهده می کنید. فیلم ها و سریال هایی که موقعیت او را به عنوان یک ستاره بین المللی تثبیت کردند.

1. I Am Not Madame Bovary (I Am Not Madame Bovary) 2016

فن در این فیلم نقش زنی به نام لی شولین را بازی می کند که در یک طلاق ساختگی از همسرش جدا می شود اما شوهرش پس از این جدایی که قرار بود موقتی باشد عاشق زن دیگری می شود. اکنون لی به فحشا متهم شده است و برای پاک کردن نام خود از این اتهام باید یک مبارزه قانونی و اداری را آغاز کند. فن برای بازی در این فیلم جوایز بسیاری را در جوایز فیلم آسیایی، جوایز انجمن کارگردانان فیلم چین و جوایز خروس طلایی به دست آورد.

2. ملکه چین، 2014

بهترین فیلم ها و سریال های

در این مجموعه تلویزیونی باشکوه و چشم نواز، فن نقش تنها امپراتور زن تاریخ چین به نام وو زتیان را بازی می کند. داستان این سریال روایتی از وقایع تاریخی قرن هفتم و هشتم میلادی و سلسله تانگ است. داستان سریال عموما حول محور زندگی خصوصی زنان دربار و مسابقات آنها می چرخد. این سریال در زمان خود به یکی این برنامه به یکی از پربیننده ترین برنامه ها در چین تبدیل شده بود.

3. مردان ایکس; X-Men: Days of Future Past (2014).

بهترین فیلم ها و سریال های

این یکی این یکی از نقش های مهم فان بینگ در سینمای هالیوود است. فن در «مردان ایکس» نقش بلینک را بازی کرد. یک انسان جهش یافته با توانایی ایجاد پورتال هایی برای سفر به مکان های دور.

4. گمشده در پکن (2007).

بهترین فیلم ها و سریال های

این فیلم یکی این یکی از کارهای اولیه فن بود که به او کمک کرد پس از نمایش در جشنواره بین المللی فیلم برلین توجه جهانی را به خود جلب کند. در اینجا فن نقش لیو پینگگو را بازی می کند. زن فقیری که با شوهرش از دانگ بی به پکن می رود تا زندگی بهتری پیدا کند، اما توسط رئیسش مورد تجاوز قرار می گیرد. پس از این اتفاق، وقتی لیو متوجه می شود که باردار است، این سوال پیش می آید که فرزند کیست. اگرچه بسیاری از منتقدان با طرح فیلم مخالفت کردند و آن را دوست نداشتند، بازی طرفداران به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت.

5. کوه بودا 2010

بهترین فیلم ها و سریال های

در این فیلم، فن بینگ بینگ نقش خواننده جوانی به نام نان فنگ را بازی می کند که پس از ترک خانه اش در چنگدو، به همراه دو دوستش راهی سفری می شود که راه او به بزرگسالی خواهد بود.

6. آخرین شب مادام چین (2009).

بهترین فیلم ها و سریال های

داستان این سریال در دهه 1930 در شانگهای می گذرد. جایی که یک رقصنده فقیر با یک مرد ثروتمند وارد یک رابطه عاشقانه ممنوعه می شود و به دلیل اختلاف طبقاتی با مخالفت هر دو خانواده روبرو می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا