این 3 قسمت بدن را هر روز با آب و صابون بشویید

این 3 قسمت بدن را هر روز با آب و صابون بشویید

بازتاب آنلاین، نکته مهم این است که کشاله ران، کف پا و زیر بغل 3 ناحیه حساس هستند که بیشتر در معرض مشکلاتی مانند رشد قارچ و موهای زائد و عفونت هستند. در نتیجه باکتری های بد بیشتری در آنها وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بیماری و عفونت باید این سه قسمت را با آب و صابون شست و بقیه قسمت ها را با آب ساده سیر کرد.

مومیایی کردن روزانه یا شست و شوی روزانه بدن می تواند به سلامت پوست آسیب برساند، اما روزانه سه قسمت از بدن باید شسته شود و نشویید این نواحی باعث بیماری می شود.

در چند ماه گذشته بارها شنیده اید که شستن دست ها چقدر اهمیت دارد و باید با این روش از خود و ویروس کرونا محافظت کنید. البته شستشوی مداوم کل بدن نیز ایده خوبی است، اما نمی توان آن را هر روز انجام داد. در واقع، حمام کردن زیاد یا دوش گرفتن مکرر می تواند به جای اینکه برای سلامتی مفید باشد به سلامتی شما آسیب برساند. به گفته پزشکان، سه قسمت بدن وجود دارد که باید آنها را با صابون بشویید، یعنی زیر بغل، کشاله ران و پاها و در سایر قسمت ها نیز می توانید از آب معمولی استفاده کنید.

مطالعات مختلف در دانشگاه تورنتو اخیرا به این نتیجه رسیده اند که شستن کل بدن از سر تا پا با آب و صابون، در صورت زیاده روی، ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند اگزما یا سایر مشکلات پوستی شود.

در واقع، بهتر است روی زیر بغل، کشاله ران و پاهای خود تمرکز کنید، زیرا اگر دائماً کل بدن خود را با صابون بشویید، خطر نابودی باکتری های مفیدی را که به میکروبیوم کمک می کند تا خوب و بد را تشخیص دهد، خواهید داشت. و در نتیجه بدن به باکتری های خاصی نیاز دارد و زمانی که این باکتری ها با شستشو با آب و صابون از بدن خارج شوند، ایمنی در برابر برخی ویروس ها کاهش می یابد و در خطر بیماری قرار می گیرید، بنابراین تنها قسمت هایی که باید هر روز بشویید عبارتند از زیر بغل و کشاله ران بقیه بدن حتی بعد از تمرینات عرق‌ریز با آب ساده تمیز می‌شود.

نکته مهم این است که 3 قسمت کشاله ران، کف پا و زیر بغل 3 ناحیه حساس هستند که بیشتر در معرض مشکلاتی مانند رشد قارچ و موهای زائد و عفونت هستند. در نتیجه باکتری های بد بیشتری در آنها وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بیماری و عفونت باید این سه قسمت را با آب و صابون شست و بقیه قسمت ها را با آب ساده سیر کرد.

جالب است بدانید که مطالعات نشان می دهد؛ برخی از باکتری ها در بدن وجود دارند که از سرطان جلوگیری می کنند، اما ما آنها را با صابون از بین می بریم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما