اخبار روز سینما جهان

پخش فیلمی از دوران پرشکوه فرامرز صدیقی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فرامرز صدیقی یکی از بازیگران پیشکسوت کشورمان است که در هر سه عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون حضور موفقی داشته اما چندان اهل گفتگو نبوده و نیست.

به گزارش ایسنا، انتشار آن عکس چند روزی خبرساز شد زیرا در ویدئوی کوتاهی که چند روز بعد از طریق یکی توسط دوستان صدیقی منتشر شد، گفته شد این بازیگر پیشکسوت حالش خوب است. البته نه ماجرای انتشار آن عکس مشخص شد و نه دلیل تغییر چهره و قد صدیقی. به هر حال در هیاهوی اخبار روزانه کمتر جایی برای فرامرز صدیقی باقی می ماند که ظاهراً عزلت را انتخاب کرده بود تا اینکه فروردین سال گذشته در اخبار رسمی از صندوق اعتباری هنر مشخص شد که این بازیگر به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری شده است.

بعد از آن خبر زیادی از او منتشر نشد اما حالا با خبر شدن فیلم یکی از برنامه های او بار دیگر نام این هنرمند قدیمی در رسانه ها مطرح شد.

صدیقی که در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا آموخته بود، مانند بسیاری از همسالان خود، بازیگری را از صحنه تئاتر آغاز کرد.

او در سال های قبل از انقلاب در نمایش هایی چون «آی باکلاه، آی بی کلاه» نوشته غلامحسین ساعدی و کار علی نصیریان، «مکبث» شکسپیر و کار جمشید ملک پور و «ارزش» نوشته مولیر و اثر اکبر زنجانپور. بازی در نمایش های دیگری چون «ویس و رامین»، «بازرس»، «پالتو» و… از دیگر بخش های بازیگری اوست. اما او علاوه بر بازیگری، کارگردانی و اجرای نمایش «طالب کارها» را نیز بر عهده دارد. یکی یکی از تجربیات کارگردانی اوست.

او این نمایش را در سال 56 با همراهی خود، فرزانه سفیری و منوچهر فرید از دیگر بازیگران مطرح آن دوران روی صحنه برد و اکنون قرار است فیلم این تئاتر به نمایش درآید.

بر این اساس بیستمین برنامه از سلسله اکران سینماهای پیشرو با همکاری اتحادیه صنف منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه هنرمندان ایران و سینماتک خانه هنرمند به نمایش فیلم « سالن سینمای طلبکاران.

چهارشنبه 19 سینمای «طلبکاران» نوشته آگوست استریندبرگ با ترجمه عباس نعلبندیان و کارگردانی فرامرز صدیقی مرداد 1403 ساعت 17:00 در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران می شود.

جالب اینکه نمایشنامه «طالب کارها» با ترجمه عباس نعلبندیان دیگر هنرمند مطرح تئاتر کشورمان پس از 52 سال منتشر شد.

پس از نمایش این سالن سینمایی، نشست نقد و بررسی با حضور عباس غفاری (مجری) و مجید کیانیان (منتقد تئاتر) برگزار می شود.

لازم به یادآوری است که آغاز فعالیت صدیقی در سینما در فیلم «چشمه» به کارگردانی آربی آوانسیان و از جمله نمایش های «ویس و رامین»، «بازرس»، «ارزش»، «پالتو» بود. را می توان ذکر کرد. .

صدیقی پس از انقلاب در فیلم‌های «تیغ و ابریشم» ساخته مسعود کیمیایی، «سایه‌های غم» ساخته شاپور قریب، «روزنه» ساخته جمال شورجه، «آخرین پرواز» ساخته احمدرضا درویش، «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد. ، «زمان از دست رفته» پوران درخشنده، «دادستان» بزرگمهر رفیع، «دلشادگان» علی حاتمی، «جوخه عشق» سعید حاجی میری، «عشق کافی نیست» و «مارال» مهدی صباغ زاده، محمدمهدی اصغرپور و «قدم» «هزار زن مثل من» رضا کریمی پخش شده است. وی همچنین در سال 1350 فیلم سینمایی «تمه» را کارگردانی کرد.

«داستان یک شهر»، «گمشده»، «کلانتر»، «دایره شک» و «روز عقاب» از جمله سریال های معروف این بازیگر هستند.

وی در سال ۱۳۷۰ برای فیلم «دادستان» در دهمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا