اخبار روز

لباس تیم المپیک ایران; این چیه؟!

عصر ایران; نهال موسوی – لباس رسمی کاروان المپیک ایران برای حضور در افتتاحیه پاریس نمونه بسیار خوبی از این موضوع است نبود سیستم چقدر مضر است؟ بالاخره هر 4 سال این داستان یعنی چی؟ لباس زشت نماینده ایران در بازی های المپیک آیا باید تکرار شود؟ آیا شما چهار سال فرصت دارید تا لباس آشکار شده نشان دهنده این زشتی باشد که ما می بینیم؟

امروز المیرا شریفی مقدم او در تلویزیون با کنایه گفت که کاروان ورزشی تیم ایران مانند کادر پزشکی سایر ورزشکاران است اما واقعیت این است که اینطور نیست و بدتر از این هم هست.

از بازی های المپیک 2012 لندن، ریودوژانیرو 2016، لندن 2021 (یک سال بعد به دلیل کرونا برگزار شد) تا امروز در پاریس، آیا این مورد از لباس ها و طرح های عجیب و غریب و زشت آنها باید همیشه تکرار شود؟

این تعجب آور است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آنها در سه سال گذشته نتوانسته اند لباسی شیک و شایسته برای المپیک پاریس در اختیار تیم ایران بگذارند!

آی تی بازی های المپیک وحشتناک ریودوژانیرو آیا کسی می تواند فراموش کند که پایان در دقیقه 90 به هزار بدبختی ختم شد، چرا باید دوباره تکرار چنین شرایطی را تجربه کنیم؟

البته این بار تا رسیدن ورزشکاران به پاریس، حتی عکس و تصویری از لباس منتشر نکردند و جای هیچ حرفی نبود و لباس را به ورزشکاران دادند و گفتند همین است و باید. آن را بپوش .

باید شفاف باید مشخص شود طراح لباس تیم اعزامی ایران کیست و چقدر برای این طراحی هزینه شده است؟ زیرا اگر هنرجوی علاقه مند به طراحی لباس، طرحی را انجام می داد، قطعا نتیجه کار بسیار بهتر می شد.

در این مورد، اول از همه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آنها مسئولیت اصلی را دارند و باید در این مورد پاسخگو باشند. در غیر این صورت بی احترامی به ورزشکاران و مردم ایران است.

وزارت ارشاد کارگروه ساماندهی مد و لباس دارد و هر ساله جشنواره های مختلفی برگزار می کند. آیا نمی توانند در سراسر کشور طراح لباس المپیکی کاروان ایران پیدا کنند؟

اگر این قضیه اسفناکتر شد، باید دید و دانست که این حضور چقدر نمایان است همه مردم دنیا و چقدر کشورهای کوچکتر و کم قدرتتر از ایران در این بخش موفق تر بوده اند.

مثلا بر کسی پوشیده نیست مردم فلسطین Mit welchen menschlichen Ereignissen und Widrigkeiten haben sie sich in den letzten 9 Monaten auseinandergesetzt, aber wenn wir ihre Vertreter bei den Olympischen Spielen sehen, wird deutlich, welches Design und welche Denkweise hinter ihren offiziellen Uniformen steckt, und davon haben sie übrigens einiges mitbekommen Aufmerksamkeit aus جهان.

مقایسه لباس تیم های المپیک ایران و فلسطین

لباس تیم المپیک ایران; این چیه؟!

المپیک مهمترین رویداد ورزشی این برای هر ورزشکاری در جهان است و ما هر چهار سال یک بار روحیه و اعتماد به نفس ورزشکاران خود را از روز اول با این لباس زشت به کلی از بین می بریم و سپس انتظار داریم که بهترین مدال ها را به خانه بیاورند.

اینجا دیگر خبری از سلیقه یا تنبلی یک نفر یا جمعی از مدیران و مسئولان نیست. برای روشن بودن، اگر این روش بارها و بارها تکرار شود، شک افزایش می یابد یک استراتژی است. استراتژی زشت نشان دادن ورزشکاران ایرانی.

واقعاً دیگر نمی توان از این قضیه چشم پوشی کرد. به چه زبانی بگوییم؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا