اخبار روز سینما

معرفی سری Bojack Horseman

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

  • نام سریال: بوجک سوار
  • ایجاد کننده: رالف باب واکسبرگ
  • سال انتشار: 2014 تا 2020
  • تعداد قسمت ها: 77
  • جنسیت: کمدی، انیمیشن و درام.
  • میانگین نمرات سوارکار بوجاک در IMDb: 8.8

با عملکرد: ویل آرنت، امی سداریس و آلیسون بری

معرفی سری Bojack Horseman

خلاصه

Bojack Horseman (با صداپیشگی ویل آرنت) داستان اسبی است که در کمدی محبوب دهه 90 Horsin’ Around بازی کرد، اما اکنون ستاره ای تقریبا فراموش شده است و آرزوی بازگشت به شکوه سابق خود در هالیوود را دارد… سریال It is یک طنز درباره وقایع هالیوود و حقایق زشت و خشن آنها را نشان می دهد. حقایقی چون اهمیت ندادن به ارزش هنری آثار و در عوض نقش کلیدی سرمایه و ارتباطات در موفقیت بازیگر و فیلم.

این کارتون انیمیشنی رنگارنگ و شاد به نظر می رسد، اما در واقع طنز هوشمندانه سریال به موضوعات عمیق تری مانند افسردگی و اعتیاد می پردازد و بر خلاف اکثر سریال های هالیوودی، این مشکلات روحی را به اسطوره تبدیل نمی کند و آن را زینت نمی دهد ، اما سعی کنید درگیری ها و زخم های فرد دارای این مشکلات موجود را صادقانه نشان دهید.

دایان آقای کره بادام زمینی بوجک سوارکار

در Bojack می بینیم که شرایط یک فرد (مثل پول و شهرت) ممکن است به طور موقت کمک کند، اما آنها خوشبختی او را تضمین نمی کنند. همه شخصیت های داستان به طور دائم یا موقت با این مشکل روبرو هستند و به دنبال راهی برای شاد بودن یا داشتن معنایی در زندگی هستند و هر کدام به شیوه خود با این مشکل مواجه می شوند: پرنسس کارولین (با صدای امی سداریس) با غرق شدن در مسائل کاری و حتی گاهی کمک به دیگران اغلب سعی می کند از مواجهه با مشکلات و افکار شخصی خود اجتناب کند و شاید حتی تلاش آنها برای تشکیل خانواده و بچه دار شدن در این مسیر باشد.

تاد چاوز (با صداپیشگی آرون پل و دارای ویژگی های مشترک با جسی پینکمن، نقشی که آرون پل در سریال بریکینگ بد ایفا می کند) جوانی بیست و چند ساله است. یکی او یکی از بامزه ترین شخصیت های سریال است. این جوان بی خیال، مانند بسیاری از همسن و سال های خود (شاید شما هستید که این مقاله را می خوانید)، هنوز جایگاه خود را در دنیا و هدف خود در زندگی پیدا نکرده است و اغلب اوقات به سادگی کاری پیدا می کند که حواس خود را از موضوعات مهم پرت کند. آهسته آهسته، چون وقتی بیکار می شوی به معنا و هدف دنیا فکر می کنی و به عبارتی دچار یأس فلسفی می شوی. در این انیمیشن شرکت در فعالیت های روزمره وسیله ای برای فراموشی بی معنی بودن زندگی است.

The Fifth Bojack Horseman Story دایان و آقای کره بادام زمینی

آخرین کلمه

خود بوجاک دائماً به دنبال چیزی است که او را خوشحال کند، اما می داند که اگر همه رویاهایش محقق شوند، باز هم احساس خوشبختی نمی کند و برای فرار از واقعیت به اعتیاد روی می آورد. بوجک یکی او یکی از آن شخصیت های کلیشه ای فیلم یا کارتونی است، اما یک تفاوت مهم وجود دارد: او باید با عواقب اعمال خود روبرو شود. از ابتدای سریال می بینیم که او سعی می کند از قبول مسئولیت دوری کند، مثلاً در فصل اول به دایان می گوید: آیا من مسئول خوشبختی خودم هستم؟ من حتی نمی توانم مسئول صبحانه ام باشم!

اما در نهایت او به جایی می رسد که دیگر راهی برای فرار پیدا نمی کند. تمرکز سریال این است که انسان ها (و اسب های انسان نما!) در زندگی هستند [تا حدی] آنها آزادند و اگرچه به اراده آزاد خود به دنیا نیامده‌اند، اما مسئول بازتاب آنلاین‌ها و اعمالی هستند که انجام می‌دهند و فقط با آنها اندازه‌گیری یا حتی تعریف می‌شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا