آتش سوزی بزرگ در شمال “کالیفرنیا”؛ هزاران نفر تخلیه شدند

خدمه اورژانس و آتش نشانان در شمال کالیفرنیا دیروز (جمعه) به مبارزه با بزرگترین آتش سوزی سال در این ایالت غرب آمریکا ادامه دادند که تاکنون بیش از 130 ساختمان را تخریب و هزاران نفر را تخلیه کرده است.

به گزارش ایسنا، این آتش سوزی که بعدازظهر چهارشنبه رخ داد، از بامداد جمعه به سرعت گسترش یافت و بیش از 663.9 کیلومتر مربع را در بر گرفت و خسارت هایی به بار آورد.

به گفته مقامات محلی و اداره جنگلداری و حفاظت از آتش کالیفرنیا (Cal Fire)، آتش سوزی تاکنون 134 سازه را ویران کرده و 4200 ساختمان دیگر را تهدید کرده است که تا صبح جمعه تنها سه درصد آن مهار شده است.

اکنون علت این آتش سوزی مشخص شده است. مقامات یک مرد 42 ساله به نام رونی دین استوت دوم را به ظن آتش زدن دستگیر کردند.

گسترش سریع این آتش سوزی منجر به تخلیه گسترده ساکنان برخی از مناطق آسیب پذیر شده است.

دفتر فرمانداری کالیفرنیا گزارش داد که 3500 نفر تا اوایل پنجشنبه از خانه های خود آواره شده اند.

حداقل دو نفر در این آتش‌سوزی تاکنون مجروح شده‌اند، اما میزان تأثیر آتش‌سوزی بر جامعه محلی همچنان در حال ارزیابی است.

گفته می شود هزاران امدادگر با استفاده از هلیکوپتر و بولدوزر در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات دولتی گفتند که آتش نشانان بر تخلیه، حفاظت از ساختمان ها و ایجاد خطوط مهار برای جلوگیری از پیشرفت آتش تمرکز کرده اند.

به گفته کارشناسان، تغییرات آب و هوایی دلیل اصلی افزایش آتش سوزی ها است. در حال حاضر، احتمال وقوع امواج گرمای شدید پنج برابر بیشتر از 150 سال پیش است و انتظار می رود با ادامه گرم شدن زمین تکرار شود. افزایش دما منجر به خشکی در طبیعت و جنگل ها می شود و محیطی ایده آل برای آتش سوزی های مکرر و مهیب ایجاد می کند. این منجر به انتشار کربن بیشتر می شود دی اکسید می شود، که تغییرات آب و هوایی را تشدید می کند و به نوبه خود باعث آتش سوزی بیشتر می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما